Mladi splitsko-zagrebački dvojac osmislio aplikaciju vrijednu 6,8 milijuna kuna
Luka Macner (30) i Nikola Mratinić (22) su splitsko-zagrebački dvojac koji je svojom aplikacijom za street workout uspio osvojiti međunarodno tržište. Vrijednost njihova Madbraza sada se procjenjuje na vrtoglavih 6,8 milijuna kuna. Ključno je što je aplikacija svojevrsna zamjena za osobnog tjelesnog trenera. Kako je tekao taj uspon, odakle imaju najviše posjetitelja te kakvi su im daljnji planovi, otkrio nam je Nikola Mratinić, inače student treće godine FER-a u Zagrebu.
Luka Macner je 30-godišnji zubni tehničar iz Splita, koji se dulje vremena bavi street workoutom odnosno vježbanjem na otvorenom, koje je noviji oblik tjelesne aktivnosti, ali mu popularnost iznimno brzo raste u posljednje vrijeme. Razlog tomu je osim besplatnosti i okolnost da je mnogima dosta cjelodnevnog boravka u zatvorenom pa barem onda vježbanje u teretani mogu zamijeniti onim napolju. Vidjevši da se sve više ljudi bavi street workoutom, Luka je pomislio da bi dobro bilo pokrenuti portal za Hrvatsku, na ovu temu.
Ubrzo stranica postala globalni broj jedan
No uskoro je shvatio da je sama Hrvatska premalo tržište za jedan takav portal pa ju je odlučio internacionalizirati.
– Napravio je globalnu stranicu, koja je s vremenom postala glavni svjetski web site za street workout. Prije godinu i pol sam mu se pridružio ja te smo odlučili to podignuti na novu razinu te napraviti fitnes & social platformu za street workout i općenito vježbanje tjelesnom težinom, pojašnjava nam Nikola Mratinić.
Iako ostaje dojam da su uspjeli preko noći, dug je put prethodio sadašnjem milijunskom iznosu, na koliko se procjenjuje vrijednost tvrtke mladog dvojca.
– Iskreno, nismo toliko iznenađeni evaluacijom i popularnošću. Naime, stara verzija naše stranice je imala u prosjeku 100 do 150 tisuća jedinstvenih posjeta mjesečno, a naš Facebook community konstantno raste. Jednostavno smo ponudili tržištu ono što mu je falilo, a to je sveobuhvatna platforma za street workout sport, koji je jedan od najbrže rastućih sportova na svijetu, govori nam 22-godišnji student FER-a.
Evo kako aplikacija funkcionira
Prvo je Luka imao samo mrežnu stranicu, a kada mu se pridružio Nikola, odlučili su razviti mobilne i web aplikacije. Sugovornik nam otkriva zašto ljudi imaju potrebu i desetke puta mjesečno posjećivati njihove tehnološke proizvode.
– Madbarz nudi korisnicima rutine za vježbanje kao i opciju da sami vrlo jednostavno kreiraju svoje rutine ili treniraju po programu koji je neki drugi korisnik napravio.
Moram napomenuti da je svaka rutina individualizirana za korisnika koji ju uzima, što znači da će jedan korisnik dobiti primjerice deset sklekova, a neki drugi 15.
Nakon što je korisnik odabrao program po kojem želi vježbati, Madbarz ga vodi kroz trening, putem kompjutera ili mobitela te mu na kraju prikaže rezultate njegovog treninga.
Pošto pamtimo svaki mogući detalj za vrijeme treninga korisnik ima opciju pregledavati detaljne statistike o svojim treninzima i tako pratiti svoj napredak. Također dodali smo i socijalni dio našoj platformi, tako da korisnici mogu pratiti jedni druge, vidjeti kako drugi vježbaju, komentirati njihove treninge, pohvaliti ih i slično, rekao nam je Nikola.
Investitor iz Mađarske pokazao veliki interes i ubrzo uložio u projekt
Već smo spomenuli da je ključni moment bio globalizacija stranice i aplikacije, koji je onda donio između 100 i 150 tisuća posjeta mjesečno, a najviše ih je iz SAD-a. No očito je Madbarz primijećen i u Mađarskoj.
– Predstavnik Traction Tribe-a, mađarskog fonda koji je uložio u nas, je došao u Zagrebački inkubator poduzetništva na Demo day. To je događaj na kojem startupi koji su upravo prošli ZIP-ov inkubacijski program prezentiraju svoj projekt javnosti, investitorima i drugima.
Mi nismo bili na tom eventu, jer smo inkubacijski program završili prije, ali je Mihovil Barančić, jedan od suosnivača ZIP-a, pokucao na vrata našeg ureda i upoznao nas s predstavnikom mađarskog fonda. On je bio prilično zainteresiran za ono što radimo, te nas je samo dva dana nakon zvao izvršni direktor Traction Tribea da mu detaljnije objasnimo projekt.
Nakon tog razgovora smo bili pozvani u Budimpeštu da prezentiramo projekt pred investitorima. Poslije prezentacije oni su se povukli na 15-ak minuta te su nas pozvali na ručak na kojem smo dobili ponudu za investicije, čitav proces nam je podrobno pojasnio Nikola.
Plan je nadograditi aplikaciju i krenuti u SAD po novu rundu investicija
Obzirom da imaju veliki broj posjeta, kao i zainteresirane ulagače, sada se otvara nekoliko putova, kojim splitsko-zagrebački dvojac može krenuti.
– Definitivno još nećemo prodavati Madbarz. Planiramo napraviti još neke dodatke na stranici, te je pustiti ‘live’ jer je još u takozvanoj zatvorenoj beti, što znači da se možete registrirati samo ako imate invitation code. Nakon toga planiramo ići u SAD po novu rundu investicije, jer su tamo puno veće investicije i evaluacije startupa nego u EU, govori 22-godišnjak.
Dodao je na kraju da ih trenutno četvero radi na održavanju stranice.
– Dva developera, dizajner i prijatelj koji je zadužen za sve ostalo, kroz smijeh zaključuje Nikola.