Mobilne aplikacije i igre uskoro bi se mogle početi
koristiti i u znanstvenim istraživanjima, kao što
je ispitivanje ljudske sklonosti rizičnom ponašanju
ili impulzivnosti.
Pametni telefoni uskoro će nuditi i nešto više osim
zabave – posebno dizajnirane igrice za smartphone
moće će pouzdano mjeriti više različitih aspekata
kognitivnih funkcija.
‘Veliki moždani eksperiment’
Pojedinci s određenim bolestima ili neurološkim
poremećajima često imaju smanjenu sposobnost
suzdržavanja.
– Ako u zdravoj populaciji utvrdimo kako
kontroliraju postupke, naučite ćemo mnogo, objasnio
je dr. Peter Zeidman, inače neuropsiholog
londonskog University Collegea, govoreći o novim
aplikacijama i igrama koje će otkriti
psihijatrijske poremećaje.
Radi se zapravo o četiri vrste puzzli u aplikaciji
imena ‘The Great Brain Experiment’, koja bi
istraživačima trebala osigurati širu bazu
ispitanika od one u klasičnim ispitivanjima. Oni
koji su je osmislili nadaju se kako će na temelju
rezultata tisuća korisnika koji odigraju igru doći
do podataka o određenim značajkama ispitivane
populacije.
‘ Svaka od ovih igrica ozbiljan je znanstveni
pokus’
– Svaka od ovih igrica ozbiljan je znanstveni
pokus. Igranjem igrica ljudi se mogu ne samo
zabaviti, nego pridonijeti istraživanjima u
području psihologije i neurologije, rekao je
Zeidman.
Budući da je broj korisnika pametnih telefona
svakim danom sve veći, znanstvenici se nadaju kako
će u njima pronaći veliki potencijal za
prikupljanje podataka koji će pomoći još bolje
istražiti ljudski um i inteligenciju. Studije koje
se bave tim područjem danas se provode na malim
uzorcima ispitanika, dok je samo u mjesec dana
aplikaciju skinulo 20 800 korisnika.
Jasna je prednost toliko velikog uzorka bez obzira
na potencijalne slabosti prikupljanja podataka
izvan kontroliranih laboratorijskih uvjeta.
Troškovi istraživanja također se drastično
smanjuju.
Ljudi s određenim psihijatrijskim bolestima ili
neurološkim problemima imaju smanjenu sposobnost
suzdržavanja
Dok igraju navedene igrice, sudionici se mogu
međusobno uspoređivati, a podatke o rezultatima
igre pritom šalju znanstvenicima.
Prilično je zanimljiva igra ‘Am I impulsive’, kojom
se lako otkriva kolika je sposobnost suzdržavanja
od akcije kod određenog pojedinca, piše BBC.
– Ljudi s određenim psihijatrijskim bolestima ili
neurološkim problemima imaju smanjenu sposobnost
suzdržavanja, primjerice kad je riječ o ADHD-u ili
šizofreniji. Ako u zdravoj populaciji utvrdimo kako
ljudi kontroliraju vlastite postupke, naučit ćemo
mnogo, zaključuje Zeidman.