Mogu li tinejdžeri izdržati 24 sata bez mobitela? Evo kako je to pošlo za rukom našim učenicima
Današnji način života teško je zamisliti bez mobitela. On nam je postao stalni suputnik u životu, neki ni na WC ne idu bez njega. Povodom obilježavanja Dana sigurnijeg interneta u Medicinskoj školi Pula proveo se eksperiment ‘Dan bez mobitela’. U eksperiment se uključilo 27 učenika iz šest razrednih odjela usmjerenja medicinska sestra/tehničar opće njege i primalja asistentica/asistent kao i dvije nastavnice.
Učenici Medicinske škole Pula sudjelovali su u eksperimentu povodom Dana sigurnijeg interneta. Zadatak je bio da provedu 24 sata bez mobitela, odnosno bez društvenih mreža i komunikacije putem mobitela. Kako stoji u uputama za eksperiment, učenici su morali ugasiti mobitel te ga ostaviti doma te o sudjelovanju u eksperimentu obavijestiti roditelje i prijatelje u slučaju da ih pokušaju kontaktirati.
Učenici su morali zabilježiti svaki put kada su u tom danu pomislili na mobitel te kada su pomislili na to da bi nešto trebali provjeriti na mobitelu. Iako je cilj bio da učenici u tih 24 sata uopće ne koriste mobitel, anketni podaci su pokazali kako je većina ispitanika pokleknula pred iskušenjem. Od 27 učenika više od 70 posto njih priznalo je kako je u 24 sata eksperimenta ipak koristilo mobitel.
Skoro polovica učenika na mobitelu provede 5 do 10 sati dnevno
Njih 44 posto reklo je kako inače mobitel koristi od 5 do 10 sati dnevno, a skoro 30 posto ga koristi 3 do 5 sati u danu. Više od deset sati korištenja mobitela navelo je 7,4 posto učenika.
Anketa je također pokazalo i što učenici najviše koriste, odnosno što im je najviše nedostajalo u tih 24 sata. Tako njima 57 posto najviše nedostaje provjera društvenih mreža, a zatim im je najviše nedostajalo slušanje glazbe, njima 14,3 posto.
Najviše im se svidjelo što su u autobusu taj dan pričali međusobno, umjesto da je svatko bio na svom mobitelu
Kao najveću poteškoću kod zabrane korištenja mobitela u 24 sata učenicima je palo to što se ne mogu čuti s prijateljima kao inače, ali i sama pomisao da posjeduju mobitel, no da isti ne mogu koristiti. Druga najteža stvar im je bila dosada, ali i činjenica da ne mogu pogledati koliko je sati te imaju li nekih novih obavijesti.
S druge strane, kod ovog eksperimenta učenicima se najviše svidjelo to što su u autobusu taj dan pričali međusobno, umjesto da je, kao i inače, svatko bio za svojim mobitelom. Također su primijetili da imaju puno više vremena za svoje obaveze te da mobitel koriste samo iz dosade.