Pretraga

Mogu li tinejdžeri izdržati 24 sata bez mobitela? Evo kako je to pošlo za rukom našim učenicima

A- A+

Današnji način života teško je zamisliti bez mobitela. On nam je postao stalni suputnik u životu, neki ni na WC ne idu bez njega. Povodom obilježavanja Dana sigurnijeg interneta u Medicinskoj školi Pula proveo se eksperiment ‘Dan bez mobitela’. U eksperiment se uključilo 27 učenika iz šest razrednih odjela usmjerenja medicinska sestra/tehničar opće njege i primalja asistentica/asistent kao i dvije nastavnice.

Foto: Unsplash

Učenici Medicinske škole Pula sudjelovali su u eksperimentu povodom Dana sigurnijeg interneta. Zadatak je bio da provedu 24 sata bez mobitela, odnosno bez društvenih mreža i komunikacije putem mobitela. Kako stoji u uputama za eksperiment, učenici su morali ugasiti mobitel te ga ostaviti doma te o sudjelovanju u eksperimentu obavijestiti roditelje i prijatelje u slučaju da ih pokušaju kontaktirati.

Učenici su morali zabilježiti svaki put kada su u tom danu pomislili na mobitel te kada su pomislili na to da bi nešto trebali provjeriti na mobitelu. Iako je cilj bio da učenici u tih 24 sata uopće ne koriste mobitel, anketni podaci su pokazali kako je većina ispitanika pokleknula pred iskušenjem. Od 27 učenika više od 70 posto njih priznalo je kako je u 24 sata eksperimenta ipak koristilo mobitel.

Skoro polovica učenika na mobitelu provede 5 do 10 sati dnevno

Njih 44 posto reklo je kako inače mobitel koristi od 5 do 10 sati dnevno, a skoro 30 posto ga koristi 3 do 5 sati u danu. Više od deset sati korištenja mobitela navelo je 7,4 posto učenika.

Anketa je također pokazalo i što učenici najviše koriste, odnosno što im je najviše nedostajalo u tih 24 sata. Tako njima 57 posto najviše nedostaje provjera društvenih mreža, a zatim im je najviše nedostajalo slušanje glazbe, njima 14,3 posto.

Najviše im se svidjelo što su u autobusu taj dan pričali međusobno, umjesto da je svatko bio na svom mobitelu

Kao najveću poteškoću kod zabrane korištenja mobitela u 24 sata učenicima je palo to što se ne mogu čuti s prijateljima kao inače, ali i sama pomisao da posjeduju mobitel, no da isti ne mogu koristiti. Druga najteža stvar im je bila dosada, ali i činjenica da ne mogu pogledati koliko je sati te imaju li nekih novih obavijesti.

S druge strane, kod ovog eksperimenta učenicima se najviše svidjelo to što su u autobusu taj dan pričali međusobno, umjesto da je, kao i inače, svatko bio za svojim mobitelom. Također su primijetili da imaju puno više vremena za svoje obaveze te da mobitel koriste samo iz dosade.