Pjesma koju jednom čujete, a prilično vam je iritantna i onda je se ne možete riješiti, zapravo vam se podsvjesno sviđa. Ljudi koji dobro barataju stranim jezicima brže će naučiti osnove tonske ljestvice, a ugodna glazba može imati jači učinak od Valiuma. Sve to su neka od brojnih istraživanja koja se rade na napresušnu temu – onu o utjecaju glazbe na ljude.
Zašto glazba na nas može utjecati na toliko različitih načina? Stručnjaci s raznih područja već dugi niz godina izlaze s raznim studijama u javnost koje objašnjavaju neki novi vid shvaćanja glazbe. Prezentiraju na koji način glazba utječe na naš život i oblikuje nas kao osobe te istražuju neke od najzanimljivijih mitova o glazbi.
U nastavku vam donosimo detalje o glazbi za koje još zasigurno niste čuli.
Bolja i od Valiuma
Dva psihologa sa Sveučilišta u Montrealu tvrde da nježna i ugodna glazba može biti efektivnija od snažnog lijeka Valiuma i to prije neke operacije.
Pjesme koje nam ostanu u ušima su zapravo one koje volimo
Postoje brojne studije koje istražuju na koji način nam se glazba uvuče u uho. Većina tih studija pokazuje potpuno suprotno od uobičajenog vjerovanja.
Mnogi smatraju nam se ‘baš one pjesme koje su nam grozne’ uvuku u uho i pjevušimo ih cijeli dan, međutim znanstvenici tvrde da su to zapravo pjesme koje volimo. Ali jednostavno ne želimo priznati, jer se radi o pjesmama koje nisu na listi najpopularnijih.
Znanje jezika i glazbeni talent međusobno povezani
Ljudi koji imaju sluha za glazbu puno brže će usvojiti neki strani jezik od onih koji nemaju muzičkih talenata. Također, oni koji govore više raznih stranih jezika lakše će i brže naučiti pravilno pjevati, jer imaju više sluha za brojne tonalitete.
Više love za veće iznenađenje
Istraživačica iz Toronta, Valorie Salimpoor je htjela provjeriti je li naš snažni emocionalni učinak na pjesmu postoji zbog same pjesme ili zbog naše osobne povezanosti nakon što ju čujemo. Zbog toga je testnim grupama pustila razne pjesme i kazala im da nakon slušanja ponude koliko bi novaca dali za neku pjesmu.
Ispostavilo se da su oni ljudi koji su od neke pjesme manje očekivali nakon slušanja i ugodnog iznenađenja onog što su čuli, za tu pjesmu ponudili i više novaca.