Novo istraživanje pokazalo: Generacija Z nije lijena, ali žele četverodnevni radni tjedan
Nedavno objavljena studija njemačkog Instituta za istraživanje generacija bacila je novo svjetlo na percepciju i stvarne potrebe generacije Z na tržištu rada. Čak 88 posto ispitanih pripadnika generacije Z izjasnilo se u korist uvođenja četverodnevnog radnog tjedna uz zadržavanje iste plaće.
Na tržištu rada sve je više pripadnika generacije Z, odnosno onih koji su rođeni između 1995. do 2010. godine te se sve više priča o njihovom utjecaju na poslu. Kako prenosi Deutsche Welle, za zoomere rad nije samo sredstvo za život, već traže i ostvarenje ravnotežu između profesionalnih obaveza i osobnog vremena.
Zoomeri žele četverodnevni radni tjedan
U svemu tome, nerijetko se spominje četverodnevni radni tjedan. Naime, nedavno objavljena studija njemačkog Instituta za istraživanje generacija pod naslovom ‘New Work i četverodnevni radni tjedan nisu ključ uspjeha’ bacila je novo svjetlo na percepciju i stvarne potrebe generacije Z na tržištu rada.
Istraživanje je obuhvatilo mišljenja 1.132 ispitanika iz Njemačke, od kojih se čak 88 posto pripadnika generacije Z izjasnilo u korist uvođenja četverodnevnog radnog tjedna uz zadržavanje iste plaće. Ovaj podatak ne samo da potvrđuje njihovu želju za boljom work-life ravnotežom već i ističe njihovu spremnost da jasno i odlučno izraze svoje zahtjeve.
Međutim, istraživanje također ukazuje na određenu nelagodu koju generacija Z osjeća unutar svijeta rada. Samo 13 posto ispitanika osjeća se kao integralni dio kolektiva, dok je među baby boomerima taj postotak dvostruko veći. Osim toga, tek 7,5 posto generacije Z smatra da poslovi koje obavljaju odgovaraju njihovim stvarnim interesima i željama, u usporedbi s 22,14 posto baby boomer generacije.
Generacijske razlike izazivaju napetosti
Ovakve generacijske razlike u percepciji radnog okruženja i prioriteta izazivaju pojedine napetosti među radno aktivnim ljudima. Dok starije generacije često kritiziraju mlade kao ‘lijenčine’ koje se boje obveza, generacija Z traži promjene koje reflektiraju moderno doba – fleksibilnost, otvorenost prema novim tehnologijama, manje hijerarhijske strukture i veću transparentnost u donošenju odluka.
Prema istraživačima, ovi rezultati ne samo da razbijaju stereotipe o generaciji Z kao o generaciji koja želi ‘malo raditi, a puno zarađivati’, već ukazuju na duboke promjene koje se događaju na tržištu rada. U svijetu gdje se vrednuje uravnotežen život i gdje su mladi radnici sve više u poziciji da diktiraju uvjete, kompanije se moraju prilagoditi novim realnostima kako bi privukle i zadržale talentirane pojedince koji su spremni oblikovati budućnost poslovanja.
Podsjetimo, istraživanje koje je domaća platforma MojPosao provela još prošle godina, otkrilo je da su razumijevanje potreba i motivacija ključni za uspješno upravljanje generacijom Z na radnom mjestu. Također, za uspješno upravljanje ovom generacijom ključno je pružiti mentorstvo, poticati ravnotežu između posla i privatnog života te prepoznati njihovu tehnološku prednost na tržištu rada.