Oni kojima je ‘feedback’ drugih vrlo bitan, skloni ovisnosti o Facebooku
Ovisnici o Facebooku su ‘needy’, odnosno ovisni o pozitivnom feedbacku koji traže od ostalih na društvenoj mreži. Istraživanje je pokazalo kako oni koji najviše koriste Facebook, najsnažnije reagiraju na pozitivni feedback.
Ljudi čije strukture u mozgu najjače reagiraju na pozitivne povratne informacije su ujedno i oni koji najintenzivnije koriste društvenu mrežu Facebook, pokazalo je istraživanje.
Reputacija se mjeri kroz korištenje socijalnih mreža
Uvijek je lijepo kada dobijete ‘like’ na status ili fotografiju koju ste postavili na svoj profil na Facebooku, no istraživanje je otkrilo kako na mozak onih koji više vremena provode na toj društvenoj mreži puno više utječe feedback koji dobivaju od drugih, za razliku od korisnika koji su umjereno prisutni na njoj. Istraživači su otkrili kako u mozgu postoji mali, no vrlo bitni dio koji procesuira nagrade. Dr. Dar Meshi, sa njemačkog sveučilišta Freie promatrao je aktivnost tog dijela mozga kod 31 osobe, te usporedio rezultate s tim koliko ti ljudi koriste Facebook.
– Kao ljudska bića, razvili smo potrebu da brinemo o svojoj reputaciji. U današnjem svijetu, jedan od načina na koji mjerimo svoj ugled je kroz korištenje socijalnih medija poput Facebooka, objasnio je Dar Meshi. ‘Lajkanje’ nekoga je pozitivni socijalni feedback, i može se smatrati povezanim s nečijom reputacijom, piše Daily Mail.
Oni kojima je pozitivni feedback bitniji, intenzivnije koriste Facebook
Rezultati istraživanja pokazali su kako su ispitanici koji su dobivali pozitivne komentare o sebi proizvodili veću aktivnost dijela mozga koji procesuira nagrade, nego kada su vidjeli da je netko drugi dobio pozitivni feedback.
– Naša studija otkriva kako procesuiranje socijalnih nagrada poput dobre reputacije u tom dijelu mozga može predvidjeti intenzivnost korištenja Facebooka kod osoba, rekao je Dar Meshi.