Pretraga

Otkrijte što smijete, a što ne smijete na društvenim mrežama

A- A+

‘Uvjeti korištenja’ je dokument kojim se na štošta obvezujemo, ali ga ipak rijetko tko pročita prije nego kreira račun na pojedinoj društvenoj mreži. Ako ste i vi među brojnom masom onih koji samo stisnu ‘slažem se’ bez prethodnog čitanja, donosimo vam neke uvjete s popularnih društvenih mreža na koje ste pristali, u slučaju da ste se priključili na njih.

Mada bi svaki dokument koji potpisujemo ili se na njega obvezujemo trebalo prethodno pročitati, ‘Uvjeti korištenja’ na pojedinoj društvenoj mreži, je među onima koje malo tko i pogleda. No u tim se dokumentima ‘skrivaju’ kojekakva prava i obveze pa evo neka od njih za najpopularnije društvene mreže.

Izdvojeni članak

Oprez na Facebooku: Ovi su ljudi zbog svojih profila dobili otkaze

Facebook – smiju koristiti vaše fotke za što god im padne na pamet

Fotografije i video zapise koje objavljujete na ovoj najpopularnijoj društvenoj mreži, oni mogu koristiti za bilo što. Nije to nikakav presedan, budući da slične odredbe imaju i Twitter, Instagram te Google. Pristajući na uvjete korištenja to ste im dozvolili.

Facebook ima široke ovlasti koristiti gotovo sve što objavite, a što bi se moglo smatrati intelektualnom svojinom. Naravno za to vam neće ništa platiti, piše mashable.com.

Sve što objavite zapravo je u vašem vlasništvu, ali Facebook to smije također koristiti i to pravo prenositi drugim ljudima. Jedini način da ovo spriječite je brisanje sadržaja s Facebooka ili brisanje korisničkog računa.

Izdvojeni članak

Želite više ‘lajkova’ na Instagramu? Pokušajte ovo!

Ne smijete koristiti Facebook ako ste osuđeni za silovanje, zlostavljanje i druge sa seksom povezane zločine.

Zanimljivo da se od korisnika očekuje redovno osvježavanje kontakt podataka. Primjerice, novi broj mobitela trebate unijeti najkasnije dva dana nakon što ste ga promijenili.

Postavlja se pitanje zašto?! U Facebooku tvrde da im je to potrebno kako bi vaš korisnički račun bio siguran.

Twitter vas vreba na svakom kliku

Twitterova politika zaštite privatnosti omogućuje toj društvenoj mreži praćenje vaše IP adrese, toga koji web pretraživač koristite, koje stranice posjećujete, s kojih ste stigli na Twitter.

Prate i vaše lokacije, kojeg telefonskog operatera, uređaj i aplikacije koristite, što ste pretraživali pa čak i podatke koje prikupljaju kolačići. Recimo Google također ima sve ove uvjete.

Na Twitteru ne možete zauzeti korisničko ime za neko buduće vrijeme. Naime, ako želite zauzeti korisnički račun za vašeg mlađeg brata, kako bi ga mogao koristiti u nekoj kasnijoj dobi, ovako stoje stvari.

Twitter uglavnom briše korisničke račune neaktivne šest do devet mjeseci. Ovo je isto odavno prokušana politika. Hotmail je to radio od svojih početaka.

Izdvojeni članak

Studenti trebali osmisliti slogan za HŽ, no umjesto toga nastala velika sprdnja na Twitteru

Instagram – ako im vaša ideja zapne za oko, iskoristit će je bez da išta plate

Na Instagramu nema objavljivanja seksualno eksplicitnog sadržaja. Zapravo pravilo je slično kao na Facebooku i Twitteru, s tim da je ovdje nešto strože, ali još uvijek nedovoljno precizno regulirano.

No ima Instagram i nekih paradoksalnih uvjeta korištenja. Naime navode kako je politika kompanije ‘ne zaprimati ili razmatrati sadržaj, informacije, ideje, sugestije i druge materijale osim onih koji su zatraženi.

No ipak postoji zanimljiva dopuna pravila – ako im vaša ideja zapne za oko, mogu je iskoristiti, bez da vam plate ikakvu naknadu.

Izdvojeni članak

LinkedIn za studente: Važnost profesionalne online prisutnosti

LinkedIn – nema povezivanja s nepoznatim ljudima

Na LinkedInu nema dodavanja nepoznatih ljudi. Prije nego što osobi pošaljete pozivnicu za povezivanje, morate navesti kako ste ju upoznali. Ako to ne možete spomenuta društvena mreža vam neće omogućiti povezivanje.

Ipak hrpa ljudi na različite načine zaobilazi ovaj propis.

Na LinkedInu ne smijete promovirati usluge eskorta ili prostitucije pa čak i ako su legalni u zemlji u kojoj živite. Ovdje su pravila jasna i nedvosmislena.

No LinkedIn ima još jedno pravilo koje je teško izvodivo u praksi. Oni naime imaju zabranu dodavanja netočnih informacija u korisničke profile.

Poput onoga s opisom upoznavanja i s ovim se pravilom da manipulirati.