Kriza u koju je zapala modna industrija nije pogodila jedan od vodećih svjetskih brendova odjeće – Zaru. Tajna njihova uspjeha je u tome što se ovaj španjolski tekstilni lanac vodi mudrom taktikom, to jest proizvodi što više odjeće koja u što kraćem roku stiže do kupaca po što povoljnijoj cijeni. No najvažnija je mogućnost da se u što kraćem roku izložena roba zamijeni novim modelima. Stoga Zara odlično posluje i u doba krize zbog ‘brze’ mode koju propagira najveći modni distributer Inditex.
Jedan od vodećih svjetskih brendova odjeće, španjolska Zara, jedan je od rijetkih tekstilnih giganta koji nije osjetio krizu u modnom svijetu. Dok se veliki broj trgovačkih lanaca bori i krpa kraj s krajem, Zara ostvaruje sve veću zaradu, piše Business Insider.
Ključ je u ‘brzoj’ modi
Mnogi se pitaju kako to da ovaj španjolski brend sjaji u ovako tmurnim i teškim vremenima. Ključ Zarinog uspjeha je u inteligentnoj taktici koja se očituje u proizvodnji što više odjeće koja u što kraćem roku stiže do kupaca po što povoljnijoj cijeni.
Uz spomenutu taktiku, najvažniji segment je mogućnost da se u što kraćem vremenu izložena roba može zamijeniti novim modelima. Riječ je o takozvanoj ‘brzoj’ modi koju u propagira vodeći svjetski distributer Inditex, čiji je najpoznatiji te ujedno najstariji brend upravo Zara.
Udar na psihu kupaca
Na policama se roba mijenja dva puta tjedno
Većina robnih kuća obnavlja svoje kolekcije po sezonama, no Zara iste toliko brzo mijenja da su kupci prisiljeni što prije kupiti neku krpicu koja im je zapela za oko, jer ista može vrlo brzo biti zamijenjena novim modelom.
– I dok je visoka moda sklona proizvesti novu kolekciju koja će trajati cijelu godinu, Zara ima posve drugačiju taktiku. Činjenica je da je teško predvidjeti kakav će modni trend vladati čitavu godinu, pa postoje velike šanse za pogreškom, objašnjenje je koje daju stručnjaci.
Naime, ono što je u modi danas, postoji šansa da za pola godine više neće biti, a Zara ovakvim načinom poslovanja u startu eliminira taj rizik. Odjeća, obuća i drugi proizvodi na policama njihovih trgovina mijenja se dva puta tjedno, zbog čega kupci moraju ‘brzo konzumirati’, a upravo u tome je tajna svjetskog uspjeha ovog španjolskog brenda i sada kad je skoro cijeli svijet u krizi.