Pretraga

Ovako nastaju Panini sličice kojima pola stoljeća popularnost ne opada

A- A+

Jedan od osnovnih rituala zaljubljenika u najvažniju sporednu stvar na svijetu, uoči velikih natjecanja je i sakupljanje samoljepljivih sličica nogometaša. Najpoznatije su one talijanske braće Panini, kojima popularnost ne opada pola stoljeća. Iako se ova tvornica bavi i bavila proizvodnjom sličica različite tematike, najistaknutije su bile i ostale one s velikih nogometnih natjecanja. Prvi Panini album za velika natjecanja izašao je davne 1970. godine, kada se održavalo Svjetsko prvenstvo u Meksiku. Kako teče proces nastanka sličica od štamparskog stroja do albuma, pročitajte i pogledajte.

Foto: Redakcija srednja.hr portala posjeduje vrijedni primjerak albuma s Mundijala iz 1974. godine

Onaj nezamjenjivi osjećaj kada otvorite paketić i dobijete sličicu koja vam nedostaje, razlog je što 50 godina ne opada popularnost onih najpoznatijih Paninijevih, smatraju u samoj tvornici. Četiri brata Panini su 1961. godine u Modeni pokrenuli tvornicu koja se osim sličica, bavila i drugim izdavaštvom, dakle knjiga, novina, stripova i sličnog. Isprva nisu znali kako distribuirati sličice pa su se naposljetku dosjetili paketića, čime su u sve ubacili i faktor iznenađenja.

Izdvojeni članak

Umro kreator samoljepljivih sličica Umberto Panini

Stigle Paninijeve sličice i za 12. Svjetsko prvenstvo

Prvi album koji su braća Giuseppe, Benito, Franco i Umberto izdali zvao se Calciatori, a ticao se dakle igrača i klubova prve talijanske nogometne lige.

Iako su Paninijevi uskoro proširili asortiman sličica na strip junake, životinje i druge sportove, nogometne sličice i albumi za velika natjecanja ipak su zauzeli kultni status.

Prvi takav izdali su za Mundijal u Meksiku 1970. godine, a sličice za posljednji, odnosno predstojeće Svjetsko prvenstvo u Brazilu, u Hrvatsku su stigle prije desetak dana.

Ovi albumi za velika nogometna natjecanja obično imaju oko 600 sličica, a u prilogu o Panini tvornice, koji možete pogledati na dnu, navode da je radi dupliciranja potrebno otprilike 4.500 sličica za popuniti album.

Međutim upravo jedna od draži skupljanja samoljepljivih sličica je razmjenjivanje, koje je evoluiralo u posljednje vrijeme te se sada odvija preko mrežnih foruma. Tu su i različite igre kojima se klinci ‘kockaju’ sa sličicima, ne bi li dobili pokoju, koja im nedostaje u albumu.

Naravno prevelika količina duplikata, uvijek se može iskoristiti za ljepljenje na draga mjesta u kući poput kompjutera, frižidera, kreveta i drugih.

Izdvojeni članak

Talijani košarkaši prvaci Europe do 20 godina

Čitav tim stručnjaka sudjeluje na izradi sličica

No dugačak je put od nastanka sličica pa do njihove pohrane u albume. Niz stručnjaka sudjeluje u izradi, među kojima su novinari, koji pišu podatke o igračima i reprezentacijama, grafički dizajneri, koji osmišljavaju koncept te fotografi koji stavljaju pred objektiv brojne igrače.

Albumi se i prilagođavaju za različita tržišta pa je tako onaj za Svjetsko prvenstvo u Njemačkoj 2006. izašao na više od deset jezika.

Inače krajem prošle godine je umro i posljednji od slavne braće Panini pa je tvornica sada u rukama potomaka.

Samo u 2011. godini tvrtka je zaradila 621 milijun eura, a već u prvoj godini postojanja, 50 godina prije, Paninijevi su prodali 15 milijuna paketića samoljepljivih sličica.

U priloženom video isječku pogledajte proces nastanka sličica te još neke detalje o proizvodu uz koji su odrastale brojne generacije, iako kada je Panini u pitanju, neki nikada ne žele odrasti.