Pretraga

Parovi koji smaraju o svojoj vezi na Facebooku dulje ostaju skupa

A- A+

Vjerojatno postoji sva sila ljudi kojima se ručak u želucu pobuni kada na Facebooku ugledaju da je taj i taj u vezi s tom i tom, zajedničke fotke, lokoti s imenima, ili sačuvaj me Bože većeg zla, kada dođe obavijest da im je godišnjica. Em se drže za rukice, em se ljubakaju u parku, još ih i na Facebooku moramo gledati. Ipak, statistika je na njihovoj strani.

Budući da se veliki dijelovi naših života sve više sele ‘online’, nije čudno što o tom segmentu ovise čak i naše ljubavne veze. Istraživanje Cataline Toma, docentice na Sveučilištu Wisconsin-Madison, objavljeno u časopisu ‘Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking’ prvo je istraživanje koje se bavi povezanošću između načina na koji se mladi parovi predstavljaju na popularnoj društvenoj mreži i dugotrajnosti njihove veze.

Izdvojeni članak

Lajk naš svakdašnji: Tajne Facebook veza

‘U vezi s…’

Toma se za svoje istraživanje poslužila aplikacijom na Facebooku koja je besplatna i svima pristupačna, ‘Pogledaj prijateljstvo’. Kao da već sama mogućnost uhođenja tuđih odnosa nije dovoljno jeziva, ona je dokazala kako se to može vrlo lako iskoristiti i kao uzorak za istraživanje. Šest je mjeseci pratila objave mladih parova putem te aplikacije, i s popratnim pitanjima došla do zaključaka koji ne idu u prilog osobama koje se protive izlijevima nježnosti putem Facebooka.

Ono što se ispostavilo kao pozitivan utjecaj na vezu, odnosno njezinu dugotrajnost, jest status veze koji točno kaže da ste zauzeti i s kim ste u vezi, te objavljivanje zajedničkih fotografija i objava na zidu.

Toma to objašnjava činjenicom da je način na koji se mi prezentiramo vanjskom svijetu usko povezan sa slikom koju imamo o sebi. A kada uzmemo u obzir da se objavama na Facebooku prezentiramo stotinama ljudi, plus neizbrisivost sadržaja s Interneta, ne iznenađuje da onda objave na Facebooku utječu na naš stav o osobama s kojima smo u vezi. Zbog sličnog psihološkog utjecaja se događaju i vjenčanja – ona su javni događaj na kojem izgovaramo zavjete drugoj osobi pred gostima. Neka vjenčanja sada imaju čak i manje gostiju nego što je prosjek prijatelja na Facebooku, pa će više ljudi saznati da ste u braku ako promijenite status veze ili objavite fotografiju s vjenčanja. Osim ako imate slavonsko vjenčanje, teško da ćete nadmašiti taj broj gostiju.

Izdvojeni članak

Nasilje preko Facebooka – mladi u vezama ljubomorni i manipulativni

Što manje zajedničkih prijatelja, to bolje

Iznenađenje u istraživanju jest utjecaj broja zajedničkih prijatelja. Iako bi po svoj logici broj zajedničkih prijatelja trebao ukazati na isti ili sličan krug ljudi među kojima se osobe kreću i tako povećati mogućnost ostvarivanja ljubavne veze, on zapravo negativno utječe na vezu. Jer što je socijalna mreža veća, to je i veći broj mogućih alternativnih veza.

Dvosjekli mač u cijeloj priči jesu objave na ‘zidu’ i u njihovoj se percepciji ljudi pokazuju u svom licemjernom sjaju. Poruke koje mi ostavljamo partnerima smatramo da su izlijevi nježnosti i privrženosti, dok poruke koje dobivamo vidimo kao znakove posesivnosti.

Zašto ipak neke stvari treba zadržati za sebe

Osim iz razumijevanja za one kojima se ne da po cijele dane gledati rasprave tko koga voli više, zadržati nešto privatnim nije loša ideja iz još nekih razloga. Prvo, zato što privatne stvari trebaju ostati privatnima, a drugo, osim što ćete upecati lajkove, upecat ćete i hrpu ‘omg što se dogodilo!?’ poruka kada odjednom iz ‘u vezi’ pređete u ‘nije u vezi’. A to zna biti bolno.

S druge strane, ako vaš partner/partnerica ne žele javno objaviti da je s vama u vezi, to može značiti da uvijek želi imati nešto ‘sa strane’ spremno, što je jako teško ako posvuda piše da su zauzeti. U svakom slučaju ovo pruža dovoljno argumenata da vaša bolja polovica nikad više ne odbije postavljanje selfieja na Facebook. Ili kao sliku profila, još bolje.