Po život opasan izazov širi se među riječkim učenicima: ‘Šokirala me izjava da se to radi svake subote’
Prije otprilike mjesec dana jedna je zagrebačka škola objavila upozorenje da se među učenicima širi opasan TikTok izazov u kojemu učenik legne posred ceste sve dok se auto ne primakne blizu, a onda se brzo mora izmaknuti. Sličan izazov širi se i među riječkim osnovcima.
Društvene mreže imaju mnoge negativne strane, a jedna od njih je i širenje izazova koji mogu biti opasni po život. Kako piše Novi list, riječke škole u posljednje vrijeme sve češće upozoravaju roditelje da obrate pozornost što djeca na društvenim mrežama rade i ozbiljno shvate ugrozu koja može proizaći iz izazova s društvenih mreža.
Staju pored pruge što bliže uz vlak i čekaju da on prođe
No, kako je za isti izvor kazala psihologinja OŠ Podmurvice Nada Kegalj, inače i voditeljica Tima za psihološke krizne intervencije, riječkim osnovcima za opasne igre i izazove nije potrebna inspiracija s Tik Toka. Osmislili su vlastite.
– U Rijeci je popularna igra ‘škarice’, a sastoji se u izazovu da dijete pretrči dvosmjernu cestu u trenutku kada njome iz oba smjera dolaze automobili. Također nekada je bio izazov pretrčati preko pruge kada dolazi vlak. Sada to više nije popularno, već je izazov stati što bliže uz prugu raširenih ruku i čekati da prođe vlak. Naravno, na način da se stane što bliže uz vlak. To sam saznala tako da sam bila na jednoj kriznoj intervenciji vezano uz dijete koje je zbog izazova zamalo poginulo. Kasnije sam to ispričala učenicima u svojoj školi, a oni su me šokirali izjavom da se to radi svake subote na rođendanima, kaže Kegalj za Novi list.
Izazov gušenja
S druge strane, u Osnovnoj školi Srdoči susreli su se sa slučajem takozvanog ‘izazova gušenja’ (Blackout Challenge) s TikToka. Pedagoginja Aleksandra Smolić za Novi list je otkrila slučaj učenika sedmog razreda koji je snimio izazov gušenja. Sastoji se u tome da sudionici namjerno prekidaju dotok kisika, pokušavajući izazvati osjećaj koji čovjek doživi neposredno pred smrt, odnosno pred gubitak svijesti. Zbog tog je izazova u Italiji preminula desetogodišnja djevojčica, a potom i desetogodišnji dječak u Srbiji.
– To kreće već od 4. razreda pa sve negdje do 7. razreda, dok osmaši pokazuju ipak određenu dozu ozbiljnosti. Radi se o ataku na mladu i nerazvijenu ličnost te se koristi potreba djece te dobi da se dokazuju pred svojim vršnjacima. Često je dovoljno samo osmisliti dovoljno bizaran izazov te ga plasirati toj populaciji koja ga je nažalost spremna izvršiti ne bi li imala priliku ostvariti kakav virtualan ili realan ‘like’, kaže Smolić za Novi list.
‘Današnja generacija djece ostvaruje se realno i virtualno’
Dodaje i kako su primijetili da su djevojčice ‘sklonije tome, jer su pune dvojbi oko socijalnog statusa u razredu te su zbog toga puno ugroženije’.
– Današnja generacija djece ostvaruje se realno i virtualno u jednakom obimu i ako postignu neki cilj u virtualnom svijetu, smatraju ga ostvarenjem i u realnom okruženju. Za njih su virtualno i stvarno nedjeljivi, pojašnjava Smolić za Novi list.
Hrvatske željeznice već dulje vrijeme provode kampanju ‘Vlak je uvijek brži’, kroz koju upozoravaju na opasnosti koje prijete igrom uz prugu. Između ostaloga, ističu kako je igranje uz prugu i kretanje po kolosijecima strogo zabranjeno. Upozoravaju i da ‘austavni put vlaka iznosi i do 1500 metara, zbog čega ga strojovođa, nakon što na pruzi uoči automobil ili dijete, ne stigne zaustaviti na vrijeme. Vlakovi su i sve tiši pa se njihov dolazak ne čuje dok se ne nađu u blizini prijelaza.’ Više o kampanji HŽ-a doznajte ovdje.