Marketinški stručnjaci tvrde da seks prodaje apsolutno sve. Možda to i jeste istina, no onih mjesec dana svake četiri godine tijekom Svjetskog prvenstva mnogi nemaju vremena za ljubav, osim ljubavi prema nogometu. Upravo zbog toga se ti isti marketinški stručnjaci potrude napraviti fantastične reklame s loptom u glavnoj ulozi i često im polazi za rukom.
Neizostavan dio svakog velikog nogometnog prvenstva su reklamne aktivnosti domaćih i stranih kompanija. Dok u Lijepoj Našoj ludilo promotivnih spotova vezanih za najljepšu igru na svijetu predvode pivovare na globalnoj razini su to uglavnom proizvođači sportske opreme no svaki put se pojavi netko tko iznenadi.
Valja napomenuti kako su prijašnjih godina dominirale scene u kojima su velike zvijezde pokazivale vještinu i spretnost no pred Mundijal 2014. nogometne emocije su se preselile u animirani svijet. Iako su mnogi bili skeptični prema ovoj inovaciji po svemu sudeći riječ je o potpuno pogođenom konceptu. Hrvatski majstori zanata ostali su pak vjerni starom pristupu no po prvi put su dobili priznanja za kvalitetu od europskih medija.
Mi smo u jeku brazilskog ludila odlučili odabrati nekoliko reklama koje su ponudile nešto novo i oduševile domaću i inozemnu publiku.
Nike briljira animiranim reklamama
Velikom proizvođaču sportske opreme nedostatak novca nikada nije bio problem no povremeno su imali teške marketinške promašaje. Pred ovo svjetsko prvenstvo dali su svojem kreativnom odjelu zadatak da naprave zbilja opaku reklamu što su ovi i učinili. Animirana bitka protiv klonova i promocija riskantnog i nepredvidivog nogometa ono je zbog čega su se milijuni ljudi diljem svijeta naježilo gledajući animirane velikane.
No ne samo da su stvorili petominutni video koji je na YouTubeu pogledan više od 50 milijuna puta već su i likovi iz filmića dobili svoje animirane emisije. Možda najzanimljiviji je neponovljivi Zlatan Ibrahimović.
Intergalaktički dvoboj Galaxy 11
Sličnu temu iskoristio je i Samsung prilikom promocije Galaxy 11. Razlika je u tome da se u Samsungovom animiranom spotu svjetske zvijezde ne susređu sa savršenim klonovima već nadomoćnom, nogometom opsjednutom, izvanzemaljskom rasom. Kako su Messi i društvo prošli prošli u intergalaktičkom dvoboju pogledajte sami.
Iznenađujući dobar McDonald’s
Fast food franšiza se ovog puta odlučila na neobičan potez. Mogli su napraviti reklamu o McDonald’su ili o nogometu jer te dvije stvari gotovo je nemoguće spojiti i oni su se odlučili na potonje. Naravno, pogodili su. Neobično redanje kurioziteta i neobičnih nogometnih umjetnika prije ili kasnije neprimjetno će vam navući osmjeh na lica.
Hrvatska reklama s inozemnim pohvalama
Promotivni spot koji je Ožujsko pustilo neposredno prije Svjetskog prvenstva u brazilu za oko je zapelo i inozemnim medijima koji su ga nazvali iznenađujuće dobrim. Pomalo zastario koncept i loše nogometne dionice nadoknađene su emocijama i navijačkim nabojem što je naposljetku rezultiralo reklamom od koje nas prolaze trnci.
U čast nogometnim herojima
I za kraj smo ostavili reklamu koja nije direktno povezana sa Svjetskim prvenstvom, no nosi naboj i razotkriva čari ove prekrasne igre. Riječ je o argentinskoj posveti nogometnim herojima – ljudima koji igraju iz ljubavi.