Pošast zvana Candy Crush Saga: ‘Smiruje me i opušta, ali i razvija moždane vijuge’
Candy Crush Saga daleko je najpopularnija igra na Facebooku. Vrlo jednostavna, zapravo sofisticirani oblik Tetrisa, atraktivnija od njega samo utoliko što se umjesto geometrijskih oblika, slažu slatkiši. No, ipak otkada se pojavila u travnju 2012. izazvala je pravu pošast. Poluozbiljno se sve češće spominju klinike za liječenje od ove zarazne igre. Candy Crush raste iz dana u dan o čemu svjedoči podatak da je igra doživjela najveću ekspanziju prošli mjesec. Njena jednostavnost je možda upravo razlog ovakvoj rasprostranjenosti, a naša dva sugovornika i stalna igrača složili su se da je opuštajuća pa im je zato i omiljena.
Otkada je izrađena u travnju 2012., Candy Crush Saga izazvala je velike promjene među zaljubljenicima u igre na najpopularnijoj društvenoj mreži. Naime ovaj sofisticirani oblik Tetrisa, na mjesečnoj razini u prosjeku igra oko 46 milijuna korisnika, što Candy Crush čini najzastupljenijom igrom na Facebooku. Slaganju najmanje tročlanih redova od slatkiša, ne mogu odoliti niti dva naša sugovornika i studenta. Što ih privlači u ovoj jednostavnoj igri, otkrivaju nam u tekstu.
Opuštanje, pozitiva, razbibriga
Zanimljiva činjenica je da je Candy Crush, koji za kompjutere postoji već 21 mjesec, a u obliku mobilne aplikacije gotovo 14, prošli mjesec doživio najveću ekspanziju.
No naša sugovornica i studentica TTF-a, vjerna mu je gotovo od samih početaka.
– Igram ga oko godinu i pol i nikako da mi dosadi. Vrlo je opuštajuća i pozitivno djeluje na mene, pa su to dva razloga zbog kojih me toliko privlači, rekla nam je studentica Željka.
Dino s Agronomije igra Candy Crush oko godinu dana, a osim što i njega ova igra opušta i smiruje, tvrdi da na određenim levelima treba razmisliti o budućim potezima pa tako vježba i moždane vijuge.
Uspješnost uvjetuje duljinu igranja
No za razliku od mnoštva drugih igara, ako niste uspješni Candy Crush ne možete igrati cijeli dan.
– Kako sam već na dosta težim levelima, a igra funkcionira na shemu da imaš samo pet života i svaki novi dobiješ kroz otprilike pola sata, nekad u danu potrošim samo deset minuta vremena igrajući Candy Crush, jer pogubim živote. Ako sam se baš zakvačila za određeni level, provedem cijelo popodne, pokušavajući ga preći, a živote međusobno poklanjamo frendovima ja i oni meni, govori Željka.
Kolika je zaluđenost Candy Crushom svjedoči i podatak da je osim ovih poklanjanja, živote moguće i kupiti. No, Dino se ne zamara ni jednim ni drugim.
– Istrošim tih pet života, relativno brzo, kroz 15-20 minuta i sutra dan iz početka, objašnjava.
Druge igre su po strani
Osim što je Candy Crush Saga postao najzastupljenijom igrom na Facebooku, utjecao je i na to da mnogi korisnici postanu isključivo vezani za nju.
– Prije sam neke igre započinjao igrati, ali sam ubrzo odustajao. Jedino sam ostao vjeran najdražem Candy Crushu, kroz smijeh govori Dino.
Do sada je izašlo preko 515 levela te 65 u ekspanziranom dodatku Dreamworld. No, obzirom na popularnost zasigurno će proizvođač, štokholmski King, nastaviti s izradom novih.
– Ja sam trenutno na 485. levelu, a prešla sam i sve one u Dreamworldu. Osim Candy Crusha igram samo još Pepper Panic Sagu, koja je na istu shemu i od istog proizvođača, zaključuje Željka.