Pretraga

Prijete li to Facebook i Instagram plaćanjem? Dio korisnika dobiva čudne obavijesti

A- A+

Nakon posljednje nadogradnje operacijskog sustava, korisnici iPhonea počeli su dobivati čudne obavijesti unutar Facebook i Instagram aplikacija. U pozadini svega je zarada od personaliziranih usluga i ustupanja podataka korisnika.

facebook instagram

Foto: Duje Kovačević, srednja.hr

Apple je nedavno izbacio iOS 14.5, nadogradnju koja je zadala težak udarac poslovnim modelima giganta poput Facebooka. U novoj inačici operacijskog sustava se, naime, ograničava mogućnost praćenja korisničkih preferenci, a svaki korisnik dobije poruku kojom može zabraniti aplikaciji da koristi tzv. trackere. Trackeri inače služe za ciljanje personaliziranih oglasa korisnicima pa na taj način predstavlja i značajan izvor prihoda za Facebook. Facebook je odlučio oštro odgovoriti na tu novost.

Prijetnje plaćanjem?

Korisnicima iPhonea su se tako počele prikazivati poruke unutar Instagram i Facebook aplikacije da skupljanje korisničkih podataka, odnosno trackera, pomaže održavanju tih dviju društvenih mreža – besplatnima, piše The Verge. Facebook te obavijesti naziva edukacijskima, navodeći da se tako korisnicima pruža više detalja o tome kako ta društvena mreža koristi korisničke podatke za personalizirane oglase.

“Ova verzija iOS-a zahtijeva vašu privolu za praćenje određenih podataka na ovome uređaju za poboljšanje oglasa. Naučite na koji način ograničavamo upotrebu ovih podataka ako se odlučite ne uključite novu značajku. Podatke o vašoj aktivnosti preuzete is drugih aplikacija i stranica koristimo za: prikazivanje oglasa koji su presonalizirani te tako pomaže održati Facebook besplatnim i podržati poduzeća koja putem oglasa dolaze do kupaca”, stoji u Facebook blog postu.

Nije sve ograničeno

Prema Appleovoj novoj politici, korisnici imaju više kontrole nad informacijama koje aplikacije prikupljaju od drugih aplikacija i stranica, međutim, developeri i dalje mogu koristiti druge korisničke podatke kako bi im plasirali personalizirane oglase. To vrijedi čak i za one korisnike koji su zabranili aplikacijama da ih prate kroz podatke, piše The Verge, ali se korisnički podatci koji se koriste unutar jedne aplikacije ne smiju dijeliti s drugom.

Ako developeri aplikacija pokušaju zaobići ovu poruku, to će se gledati kao kršenje nove politike korištenja. Apple primjenjuje ovo na sve aplikacije pa tako i svoje, no Facebook je od samog početka, kad je ideja o pojačanoj privatnosti Appleovih korisnika bila u povojima, glasno kritizirao Appleove poteze. Kako piše The Verge, ove poruke kose se sa ranijim stajalištima kompanije da će njihove aplikacije poput Facebooka i Instagrama uvijek biti besplatne.