Profesorica matematike dala najbolji odgovor na vječno pitanje učenika: ‘Kad će to meni trebati?’
Ako se nikada kao učenik na satu Matematike niste pitali ‘kad će meni ovo trebati’, onda vrlo vjerojatno volite taj predmet. No, mnogim učenicima matematika je bauk i smatraju kako im Pitagorin poučak, algoritmi, funkcije i ostale stvari koje idu uz to, zapravo neće nikada trebati kasnije u životu. Na to vječno pitanje učenika najbolji mogući odgovor dala je profesorica matematike koja je predavala našoj novinari u srednjoj školi. Što je profesorica točno odgovorila ispričala je Ramona u našem Redakcija podcastu.
U novoj epizodi našeg Redakcija podcasta sudjelovali su novinari portala srednja.hr, Ivor, Ramona i Marko. Prisjetili su se učitelja, nastavnika i profesora od osnovne i srednje škole pa do fakulteta koji su im ostali u pamćenju kao ‘najbolji’. I dok su mnogim učenicima najbolji nastavnici predmeta poput Povijesti, Geografije i sličnih predmeta, Ramona je istaknula kako joj je u srednjoj školi bila najbolja profesorica Matematike i to zato što je odgovorila na vječno pitanje učenika – ‘kad će to meni trebati?’.
– Zvala se Jadranka Baržić i na početku smo je se svi malo bojali jer ono, em Matematika, em smo masovno dobili jedinice iz inicijalnih ispita kad smo došli u prvi srednje. No, ona je nama na početku srednje škole rekla rečenicu koja mi je promijenila perspektivu prema matematici. Pitala je nas kojima matematika ne ide i kojima to nije najdraži predmet, znamo li zašto učimo matematiku? I zatim je rekla: učite matematiku kako biste znali logički razmišljati, a ne da znate napamet formule, funkcije, algoritme i slično. Meni je mozak eksplodirao kada je to izgovorila i od tog trenutka sam matematiku sasvim drugačije shvaćala. I dalje mi nije išla najbolje, ali barem mi nije bilo muka od nje jer sam razumjela zašto to učimo. I stvarno se trudila da svi u razredu razumiju gradivo i nikoga nije nikada bilo sram reći da im nešto nije jasno, izjavila je Ramona.
Ivor se složio s njom i pohvalio profesoricu što je lijepo objasnila svrhu svog predmeta učenicima koji su općenito nezadovoljni kada im ne ide matematika i koji na taj predmet onda gledaju kao da im ne treba.
– Ali opet, s druge strane, mislim da ipak velika većina njih ne nađe način da objasni – ‘ok, ali neće vam to možda trebati’ u stilu da ćete vi izračunavati ‘Pitagoru’, nego da možete razumjeti to logičko razmišljanje, nego se čak, štoviše, pokušavaju svađati u stilu da je bitno znati to za svakodnevni život, iako vidimo da većini neće trebati, komentirao je Ivor.
Cijeli Redakcija podcast o tome koji su nas profesori još inspirirali kroz školovanje možete pogledati u videu ispod ili na našem YouTube kanalu.