Silvije je s 19 u Milijunašu osvojio 250.000 kn, sada sastavlja pitanja za Potjeru: Otkriva kako izgleda proces
Za Silvija Pleštinu mnogi su čuli još prije 15-ak godina kada je, s 19 godina, gostovao u ‘Milijunašu’ i kući ponio 250 tisuća kuna. Nakon toga je nastavio svoje kvizaško putovanje, ali iza kamera. Naime, Silvije je jedan od sastavljača pitanja za naš popularni kviz ‘Potjera’, a osim toga, sastavlja i vodi brojne pub kvizove. Ispričao nam je da je, u posljednjih desetak godina, koliko se bavi kvizovima, sastavio nekoliko desetaka tisuća pitanja, a mi smo, između ostalog, pokušali saznati i tko mu je omiljeni lovac iz Potjere.
Silvija Pleštine neki se sigurno sjećaju još od prije 15-ak godina kada je, u kvizu ‘Tko želi biti milijunaš’, osvojio 250 tisuća kuna i to sa samo 19 godina. Iako je ovo bio njegov, kako kaže, prvi i jedini nastup pred kamerama, svoje kvizaško putovanje nastavio je do danas, ali s druge strane kamere. Naime, Silvije je jedan od sastavljača pitanja za Potjeru, a sastavlja i vodi brojne pub kvizove. U posljednjih desetak godina, koliko sastavlja pitanja sve silne kvizove, Silvije nam je rekao kako bez problema može zaključiti da je sastavio već nekoliko desetaka tisuća pitanja.
S obzirom na to da se radi o zaista velikoj i impresivnoj količini pitanja, Silvije, baš kao i svaki kvizaš, negdje mora pronaći inspiraciju za sve njih. Naravno, najveći i najbrži izvor informacija su mu društvene mreže te internet općenito.
– Niti u jednom mediju ne možeš tako brzo doći do inspiracije za pitanja kao na primjer, surfajući Wikipedijom ili skrolajući kroz Facebook ili Instagram feed. Naravno, inspiraciju često dobijem i dok listam novine ili čitam knjige, ali internet mi je primarni izvor, govori nam Silvije.
Dodao je i da mu najviše ‘leže’ društvene i pop kulturne teme od povijesti, geografije, medija, politike, filma, glazbe, umjetnosti do interneta.
‘Nije isto sastavljati pitanja za prekaljene kvizaše i početnike’
Osim teme, još jedna odlika svakog kviz pitanja je i njegova težina, a Silvije nam govori kako je to jedan od najvećih izazova svakog sastavljača jer je težina pitanja vrlo subjektivna stvar.
– Važno je za koga sastavljate kviz, jer jasno je da ‘boomeri’ i ‘zoomeri’ neće znati iste stvari, kao što će skroz muška ekipa možda ‘štucati’ kod modnih, a ženska ekipa kod nogometnih pitanja. Znam da zvuči kao stereotip, ali tako mi iskustvo pokazuje, govori nam.
Dodao je i da težina pitanja ovisi o tipu publike koji igra jer nije isto sastavljati tim za prekaljene kvizaše i kvizaše početnike pa i te čimbenike treba uzeti u obzir. Stoga, Silviju je idealna kvizaška publika, za teme opće kulture, miks spolova i generacija kako bi svi ponešto znali i kako bi svi mogli barem malo pridonijeti. S obzirom na to da je Silvije jedan od sastavljača pitanja za Potjeru, naravno da smo ga upitali i ponešto o tome. Za početak, zanimalo nas je kako izgleda proces od nastanka ideje za pitanje pa do toga da se ono pojavi pred lovcem ili natjecateljem.
– Proces ukratko izgleda tako da naiđem na zanimljivu informaciju, zapišem si je u mobitel, kasnije proguglam da saznam više, stilistički to malo oblikujem i sastavim pitanje. Ponovim postupak bezbroj puta i šaljem uredništvu koje onda nakon eventualnih intervencija pusti pitanje u eter, i voilà, eto mog pitanja na televiziji pred lovcima i natjecateljima, objašnjava nam Silvije.
‘Svako pitanje mora biti sto posto točno’
Dodao je i kako je vrlo važno da je svako pitanje jasno, interesantno, informativno, poželjno duhovito i – sto posto točno. Ovo prvenstveno vrijedi za pitanja na Potjeri koja je kviz na javnoj televiziji. No, Silvije nam govori kako si kod sastavljanja pitanja za pub kvizove daje malo više slobode u formulacijama i korištenju multimedije jer je njihova forma nešto ležernija. Od Silvija smo pokušali saznati i tko je njegov omiljeni lovac u Potjeri.
– Kako bi Amerikanci rekli na sudu, ‘I plead the fifth’. Svi su oni odlični znalci, super su se snašli pred kamerama, a i dobro koriste televizijsku slavu koju pretaču u internetski prostor, govori nam Silvije koji se, moramo priznati, odlično izvukao.
Osim što sastavlja pitanja za brojne kvizove, Silvije je u nekima od njih preuzeo i ulogu voditelja. Naime, prije nekoliko godina je pokrenuo vlastiti brend imena Kvizni režim u kojemu organizira kvizove za razna događanja i teambuildinge što mu je, kako govori, definitivno bio izlazak iz zone komfora.
– S obzirom na to da sam dosad već odradio blizu 200 kvizova i imam ponešto iskustva, i dalje ponekad osjećam nervozu pred nastup. No, kao ekstrovertirani introvert, naučio sam je susprezati i nervoza obično prestane kad krene show, govori nam.
Imena kvizaških timova ga često nasmiju
Na njegovim kvizovima prisustvuje zaista velik broj ljudi koji su grupirani u timove koji moraju biti nekako imenovani pa smo Silvija upitali koja su mu najbolja imena kvizaških ekipa koja je čuo do sada.
– U sjećanju su mi svakako ostala imena poput ‘On me voli na svom naći’, ‘Pranjo Suđman’, ‘Robert Te Diro’, ‘Vidoviti Villain’, a na jednom teambuildingu me nasmijalo ime ‘Humor Resources’. Shvatili ste, obično je tu neka dovitljiva igra riječi koja daje dvostruko značenje, govori nam.
Ekipe na njegovim kvizovima često su vrlo kompetitivne što je Silviju, naravno drago, a govori nam kako često ima i zanimljivih situacija poput onih kada se ekipe znaju posvađati zbog doslovno pola boda koji ih može dignuti u poretku ekipa.
– Uvijek mi je drago vidjeti kad su igrači kompetitivni i kad ih uspijem uvući u srž igre, a meni nema draže nego kad ekipe super riješe kviz, jer to znači da si ih ‘pogodio’ pitanjima. Također, na svakom pub kvizu imam i svoju playlistu pa mi je drago kad je igrači pohvale i malo zaplešu. Uvijek volim kad se dogodi spontani aplauz na moje pitanje ili je ekipa sretna kada ‘prokljuvi’ neki odgovor, zaključuje Silvije.