Škola na jugu ima svoj vrt, a učenici kroz kreativni predmet beru masline te pripremaju – ulje i liker
Da nastava ne mora biti samo sjedenje i učenje u klupama pokazuje Srednja škola fra Andrije Kačića Miošića u Pločama. Ove su godine uveli novi fakultativni predmet ‘Hrana i prehrana’ u kojem učenici istražuju u grupama, u dvorištu škole beru masline od kojih će raditi ulje i liker, a čeka ih i terenska nastava u opuzensku uljaru gdje će vidjeti kako proces prerade maslina izgleda u praksi.
Srednja škola fra Andrije Kačića Miošića Ploče, osim klasične nastave, učenicima nudi i fakultativni predmet ‘Hrana i prehrana’. Taj se predmet dijelom organizira u učionici, dijelom u školskom praktikumu i vrtu gdje škola ima posađene masline i drugo bilje, a tu je i terenska nastava. Tako su učenici sredinom listopada brali masline u dvorištu škole s kojima će pripremiti maslinovo ulje, ali i liker.
Masline, limuni i loze
Ravnateljica škole Ina Žderić govori nam da su u predmetu ‘Hrana i prehrana’ planirani istraživački radovi u grupama i projektni zadaci. Ciljevi su predmeta upoznavanje učenika s praktičnim životnim vještinama te ih naučiti kako preraditi hranu od sirovine do gotovog proizvoda. Nastava uključuje i upoznavanje učenika s brendiranjem proizvoda, deklariranjem namirnica te načinima ambalažiranja.
– Program smo uveli ove školske godine, a uključeno je 13 učenika. Svi učenici odlično reagiraju na ovaj fakultativni predmet. Planiramo razne aktivnosti za sve njih. U dvorištu škole imamo 13 maslina, jedan limun, posađen rogač, tri vrste loze, više vrsta začinskog bilja, nekoliko grmova lavande i različitog cvijeća, objašnjava nam Žderić.
Proizvodi se nude na božićnom sajmu
Učenici su sredinom listopada sa svojom profesoricom Natalijom Rupčić brali masline u dvorištu škole. Plodove maslina djelomično će preraditi u maslinovo ulje, a dio će iskoristiti za proizvodnju likera u sklopu školskog praktikuma. Ravnateljica Žderić poručuje da liker još nisu radili, ali zato jesu smokvenjake. To je mediteranski specijalitet koji se uglavnom sprema kombinacijom suhih smokava, oraha ili badema, rakije i grančice komorača.
– Mi to pripremamo na sljedeći način. Sušene i nesumporene smokve smo morbali, odnosno oprali u slavnoj vodi i osušili, zatim odrezali peteljke, samljeli na stroju za meso, dodali orašaste plodove, malo ruma ili rakije loze i mijesili. Tekstura sastava mora biti kompaktna i spremna za oblikovanje rukama. Stavili smo lovorov list i zapakirali. To je super delicija našeg kraja, ističe Žderić.
Sve te proizvode škola nudi na božićnom sajmu. Budući da se predmet sastoji i od terenske nastave, uskoro će učenici posjetiti uljaru u Opuzenu gdje će vidjeti kako izgleda proces prerade maslina u ekstra djevičansko maslinovo ulje te će usporediti tradicionalne metode s novijim metodama prerade. Učenici će posjetiti, otkriva nam Žderić, i sortirnicu mandarina te neke OPG-ove.
– Do svih tih ideja za terenske nastave došlo je pri kreiranju izvedbenog programa, a cilj je pokazati učenicima različite poduzetničke ideje, a važna je i sama edukacija, zaključuje Žderić.