Student Ijan je ‘pomeo’ profesionalne dizajnere i osvojio prestižnu nagradu: ‘Dobre ideje ne poznaju etikete’
Na Zagreb Design Weeku, 24-godišnji Ijan Prelac, apsolvent na studiju oblikovanja vizualnih komunikacija na Sveučilištu Algebra, osvojio je prvu nagradu u profesionalnoj kategoriji za produkt dizajn. Budući da je riječ o zaista izvanrednom uspjehu, razgovarali smo s Ijanom i otkrili više detalja.
Na ovogodišnjem Zagreb Design Weeku, 24-godišnji apsolvent na studiju oblikovanja vizualnih komunikacija na Sveučilištu Algebra, Ijan Prelac, osvojio je prvu nagradu u profesionalnoj kategoriji za produkt dizajn, ostavljajući tako iza sebe mnoge iskusne dizajnere. Pobjedu je odnio projektom naziva Quattro Terre (Četiri zemlje), o čemu smo više saznali u razgovoru s Ijanom.
‘Kroz ovaj rad želio sam prikazati bogatstvo svog kraja’
– To nije samo estetski pothvat, već i priča o kulturnim i semiotičkim vrijednostima. Inspiracija za ovaj projekt bila je moja voljena Istra, mjesto kojeg nazivam domom – Buje. Kroz ovaj rad želio sam prikazati bogatstvo svog kraja, a kreacija limitirane serije butelja naglašava ekskluzivnost i jedinstvenost. Svaka boca izrađena je ručno od četiri vrste gline, simbolizirajući različite vrste tla koje obogaćuju istarski terroir. Svijetle nijanse gline koriste se za bijela vina, dok tamnije boje predstavljaju crna vina. Inspiracija dolazi iz spoja tradicije i suvremenog dizajna – keramičke butelje evociraju antički Rim, ali i suvremenu estetiku, objašnjava nam Ijan.
Inspiracija koja povezuje antičku tradiciju i modernu estetiku proizlazi iz njegove želje da stvori nešto jedinstveno. Htio je kreirati ambalažu koja, kako kaže, sama po sebi priča priču. Proces izrade bio je zahtjevan, od biranja uzorka gline koje će najbolje dočarati istarsko tlo, pa do procesa oblikovanja, ali uz pomoć majstora lončara Lovre Pergara, Ijan je uspio ostvariti svoju viziju i stvoriti proizvod koji spaja umjetnost i funkcionalnost. Cijeli se proces proizvodnje keramičkih butelja odvijao u prostoru Dizajn studia PI, umjetnice Pamele Ivanković.
Ijan je iz svega ovoga naučio jako puno, ne samo o dizajnu, već i o komunikaciji, umrežavanju i poslovnim aspektima kreativnog rada. Otkriva da je razvio mnogobrojne soft skill vještine koje su ključne u radu s ljudima, ali i veći osjećaj odgovornosti i samopouzdanja.
‘Kada radite s ljubavlju, tada ste najkreativniji’
– Nikad nisam dozvolio da činjenica da sam student umanji vrijednost mog rada. Dobre ideje ne poznaju etikete – možeš biti student ili dizajner s 20 godina iskustva, važno je ono što unosiš u svoj rad. Zagreb Design Week omogućio je ravnopravnu platformu, gdje nema podjele na studentske i profesionalne radove, što je sjajno. Moj rad, Quattro Terre, tretirao sam kao profesionalni projekt jer znam koliko truda i vremena je uloženo u njega. Uz stručno vodstvo mentorice Ive Babaje. Natjecati se s profesionalcima je bio izazov, ali i potvrda da kvaliteta mog rada može stajati uz bok najboljima, navodi student.
Što se tiče budućnosti, Ijan se vidi upravo u produkt dizajnu, polju u kojem želi nastaviti svoj razvoj. To je, ističe, njegov poziv. Kao savjet drugim studentima koji žele slijediti sličan put, Ijan naglašava važnost rada iz ljubavi i strasti.
– Kada radite s ljubavlju, tada ste najkreativniji. Trud i upornost se uvijek prepoznaju i nagrađuju, pa čak i kada vam se čini da to nitko ne vidi. Također, ne bojte se neuspjeha – to su samo mentalne prepreke koje možete savladati. Studentsko doba je idealno vrijeme za eksperimentiranje, učenje i stvaranje. Radi ono što voliš, jer jedino tada postižeš svoj puni kreativni potencijal, zaključuje Ijan.