Student TTF-a kreacijama ruši konvencije, ali ga publika i kritika ipak razumiju
Mario Vijačkić je 22-godišnji student druge godine diplomskog studija modnog dizajna na TTF-u te kreator koji ima sve više poklonika među publikom, ali i kritikom. Ove godine je izlagao svoje kolekcije i na travanjskom Schwarzkopf Cro A Porteru, a tako isto na nedavnom listopadskom. Sam nam otkriva da ga kritika svaki put pozitivno iznenadi, budući da ne radi isključivo komercijalne stvari. U tekstu nam govori i koliko traje priprema kolekcije, gdje je pronašao inspiraciju za posljednju te uspijeva li prodati odjevne komade koje kreira.
Student modnog dizajna na zagrebačkom TTF-u Mario Vijačkić, svojim je radovima relativno rano, ozbiljno krenuo u osvajanje modne scene. Tek su mu 22 godine, a samo je ove godine izlagao je na oba najveća hrvatska modna događaja, Cro A Portera. Za ovaj listopadski dizajnirao je kolekciju za proljeće/ljeto 2015., a koliko mu je trebalo za pripremu, gdje je pronašao inspiraciju te uspijeva li nešto već utržiti od svog rada, otkrio nam je sam.
Inspirirao sam se japanskim konceptom Ma
U novoj kolekciji koju je Mario dizajnirao za proljeće/ljeto 2015. dominirale su nešto svjetlije boje, a inspiraciju za kreacije je pronašao negdje na Dalekom istoku.
– U kolekciji proljeće/ljeto, za razliku od prethodne, dominirao je svjetliji kolorit, akromatska bijela različitih tekstura u kombinaciji sa žutom te indigo plava. Kolekcija je rezultat istraživanja japanske filozofije, posebno japanskog koncepta Ma, koji bukvalno preveden u zapadnjačko poimanje predstavlja prazni prostor između dviju cjelina.
U glazbi je to sekvenca tišine između dvije melodije, u slikarstvu prazni prostor između oslikanih objekata, a prisutan je i u japanskoj arhitekturi, i tom konceptu sam suprotstavio element kruga, kao neprekidne cjeline. Na sebi svojstven način sam ga interpretirao, prilagodio estetici minimalizma, osobito utjecajima minimalističkog slikarstva i holandskog slikara Jana Schoonhovena, pojasnio je 22-godišnji dizajner.
Iako njegovi motivi zvuče dosta apstraktno, ipak je uspio zaraditi poklonike, a kritika ga je također mazila.
– Reakcije publike su bile dobre, a svaki put me kritika pozitivno iznenadi, jer ne radim isključivo komercijalne stvari, otkriva dojmove Mario.
Priprema kolekcije traje više mjeseci, a nešto na kraju uspije i prodati
Mario nam objašnjava da nema uzore u modnom svijetu, ali da cijeni rad onih dizajnera koji na sebi svojstven i originalan način interpretiraju suvremenu modu. Pojasnio nam je i koliko se priprema jedna kolekcija te koje su njene faze.
– Što se kolekcije tiče, to je proces koji dulje traje sa svim svojim fazama. Od početnog istraživanja, preko dolaska do ideje i koncepta, razrade kroz skice, izrade krojeva, prototipa, njihova testiranja te finalno odabira odgovarajućih tkanina i izrade konkretnog odjevnog predmeta. Tako da bez par mjeseci konkretnog rada nema kvalitetne kolekcije, govori Vijačkić.
Mada je neke odjevne komade već uspio prodati, naglašava da mu zarada za sada nije bitna u bavljenju modom.
– Prodaja odnosno komercijalna strana mode mi još uvijek nije prioritet jer sam još uvijek student i kolekcije za mene predstavljaju konkretizaciju stvaralaštva i kontinuitet u radu kao dizajnera, što smatram da je dosta bitno.
Naravno s obzirom na medijsku popraćenost Cro A Portera kao najboljeg modnog događaja u Hrvatskoj dolaze i kupci pa sam prodao nekoliko komada. Tako da na ulicama Zagreba, a i šire možete susresti djevojke koje nose Mario Vijačkić odjeću, pohvalio se 22-godišnji student TTF-a.
Galerija 4 Fotografija
OtvoriAmbiciozni Mario ima velike planove kada je u pitanju razvoj njega kao uspješnog modnog dizajnera pa nam ih je i otkrio na kraju.
– Što se mode i modnog dizajne tiče to su moje velike strasti, a ujedno i izazov.
Nakon završenog studija u Hrvatskoj planiram se nastaviti aktivno baviti modnim dizajnom na domaćoj modnoj sceni, ali i ići van Hrvatske na doškolovavanje i u svrhu stjecanja novih iskustava, zaključio je VIjačkić.