Pretraga

Torbe za filmofile i ostale art fanove

A- A+

Slatka Amelie sa šiškicama, neponovljivi cinik Woody, posh dama Audrey, horror “ptičice” iz Hitchcockovog klasika… svi su se oni lijepo udomaćili na platnima torbi koje izrađuje kreativni muško-ženski dvojac iza imena themeBAGS. Likovnjakinja i grafičar, Karin i Neven, svoju su opsesiju filmovima, glazbom i umjetnošću pretočili u liniju tematskih platnenih torbi, udružili snage i krenuli osvajati srca zagriženih ljubitelja pop-arta. Mene su “dobili” s likom najdražeg cvikeraša Woodyja…

hedonistfactory.com

S ovim veselim duom popričala je naša draga Alisa Šćukanac… pa pročitajte što su joj sve ispričali Karin i Neven:

Kako ste se počeli baviti dizajnom torbi? Budući da imate vrlo prepoznatljiv stil, je li od početka bio ovakav ili se s vremenom razvio u ovo što je danas?
Kako smo godinama surađivali na raznim malim kreativnim projektima, shvatili smo da nam se načini razmišljanja međusobno poklapaju te da zajedno dolazimo do boljih ideja no što bi to pojedinačno mogli. Torbe zapravo nisu bile polazna ideja, već smo krenuli od želje za spajanjem mog iskustva u grafičkom dizajnu te vještine šivanja i rada s tkaninama koje je Karin odavno već svladala. Ubrzo su se platnene torbe pokazale kao medij koji uspješno spaja to dvoje, a činjenica da ih i sami volimo (Karin se sa svakog putovanja obavezno vrati s jednom novom book bag iz nekog muzeja) je svakako pomogla jer smo u sve krenuli s namjerom da stvorimo nešto što bi i sami htjeli nositi. Ideje o javnoj prezentaciji i prodaji došle su tek kasnije kada smo dobili pozitivan feedback od svojih prijatelja. Što se izgleda torbi tiče, krenuli smo od određenog kroja koji bi bio zajednički svim modelima unutar serije, a ovisno o modelu mijenjale bi se tek boje i otisnuti motiv u sredini. Ipak, kod posljednjih nekoliko motiva (Woody, Amelie, Frida…) odlučili smo isprobati jedan drukčiji princip i počeli se igrati kolažiranjem tkanina čime torbe dobiju dodatnu razinu taktilnosti.

hedonistfactory.com

Kako biste opisali svoj stil?
Budući da često koristimo platnene torbe (tzv. book bags), no većina njih koje smo koristili su suveniri s raznih putovanja, tj. turističkih motiva, zaželjeli smo se torbi koje bi nas svojim dizajnom mogle bolje osobno predstavljati (nešto poput majica najdražeg benda). S tom smo idejom i krenuli u stvaranje themeBAGS branda i mislim da nas to određuje više nego vizualni stil koji se ionako mijenja ovisno o seriji. Izbor motiva torbe i njezino nošenje u vanjskom, ne-virtualnom svijetu postaje svojevrsna identifikacija koja kao da preuzima funkciju “lajkanja” i priključivanja raznim grupama društvenih mreža. Ne čudi stoga da svoju publiku najviše pronalazimo među facebook generacijom, koja nije određena godinama, već svojim interesima, i koja se zajedno s nama pita zašto dok nosimo skripte ili pribor za crtanje na faks ne bi usput iskazivali i svoju ljubav prema istočnoazijskom filmu ili, primjerice, bauhausu?

Otkud crpite inspiraciju za rad?
Ono što i sami volimo, nepresušno je vrelo: filmovi, glazba, slikarstvo, dizajn… No sve su to tek sredstva preko kojih se čovjek dovede u stvaralačku atmosferu, a onda su svi daljnji koraci ipak nepoznati i svatko treba sam koraknuti.

hedonistfactory.com

hedonistfactory.com

Koje materijale koristite u izradi?
Koristimo čvršće pamučne materijale ili materijale s većim postotkom pamuka, te boje za tekstil.

Koliko je vremena potrebno da realizirate svoju ideju? Kako su izgledali vaši počeci?
Doslovni početak bila je skica na računalu, a za realizaciju prvih torbi trebalo nam je oko mjesec dana što uključuje definiranje kroja, nabavak materijala i pronalazak najbolje tehnike za ilustriranje tkanine. Otada je koncept ostao isti, no krojevi su vremenom mijenjani, prilagođavani i poboljšavani. Danas proces od ideje za novi model pa do gotove torbe traje osjetno kraće, od nekoliko dana do tjedan-dva, ovisno o kompleksnosti dizajna i tome kakvi nam materijali trebaju i koliko su dostupni.

Prezentirate li gdje svoje torbe? Kako i gdje vas možemo pronaći?
Online smo prisutni na nekoliko adresa (Facebook, Krpa, Woohoo), a odnedavno smo započeli i suradnju s glazbenom knjižarom “Rockmark” u Zagrebu, tako da nas zainteresirani mogu pronaći i na jednoj fizičkoj adresi – Berislavićevoj 13.

hedonistfactory.com

hedonistfactory.com

Kakvi su planovi za budućnost? Mislite li se proširiti na nakit, odjevne predmete i sl.?
O nekim drugim modnim artiklima zasad ne razmišljamo. Još nam se puno torbastih ideja mota po glavi i čeka realizaciju tako da ćemo se idućih mjeseci zasigurno baviti isključivo torbama. Izazov nam je daljnje upoznavanje teritorija na kojem se sada nalazimo.

Što radite kada ne izrađujete torbe?
Karin u školi predaje likovnu umjetnost i likovnu kulturu te vodi razne projekte te likovne i kostimografske radionice s djecom, a Neven se polako približava kraju studija grafičkog dizajna kojim se, uz fotografiju, rado bavi i u slobodno vrijeme. Trenutno jedva čekamo ljeto i sve filmske i glazbene festivale koje ono donosi, a mi rado posjećujemo, ali i more koje nam je taman toliko daleko da ga se često zaželimo.

hedonistfactory.com

hedonistfactory.com

hemeBAGS je doma na virtualnoj adresi: http://www.facebook.com/themebags

Veliko hvala vrijednoj Alisi na ovom intervjuu!

Nove kreativne tekstove Tine Lončar pogledajte na ovdje.