Treba li vratiti fizičko kažnjavanje u škole? ‘Neki profesori bi se složili da je batina iz raja izašla’
U našem Redakcija podcastu pod nazivom ‘Nasilje u školama’, u kojemu su sudjelovali Marko i Ramona, pričali smo o nedavnim slučajevima nasilja. U rasponu od nekoliko tjedana bilo ih je zabilježeno najmanje pet, točnije ti su dospjeli do medija i javnosti. Pričali smo i o tome treba li vratiti fizičko kažnjavanje u škole, odnosno kako se mijenjao pojam autoriteta nastavnika kroz godine. Taj pojam danas ne bi trebalo biti nasilje, već znanje.
U posljednjem redakcija podcastu Ramona i Marko govorili su o nasilju u školama, a dotaknuli su se i teme fizičkog kažnjavanja. Ramona je napomenula da bi se neki profesori još i danas možda složili da je ‘batina iz raja izašla’.
– Čini mi se da je jedan od glavnih problema školske struke, nastavničke struke, to što se dogodila promjena paradigme otkuda dolazi njihov
autoritet. Autoritet je prije dolazio iz tog nasilja. Došlo je do promjene paradigme na način da bi autoritet trebao dolaziti znanja, a ne samo iz
pozicije ja sam nastavnik, ja imam autoritet, naveo je Marko.
Dodao je i da po osnovnim pretpostavkama trebaš imati neki autoritet kao nastavnik što čini početni autoritet i kapital, no za dobrog nastavnika treba zadovoljiti i druge uvjete poput toga da je osoba dobar pedagog. Marko smatra da učenici to osjete.
– Ja znam, svi znamo priče kada su profesori bili strogi, pravedni, koliko su se tada cijenili i koliko se, koliko su imali dobar odnos zapravo s
učenicima, a oni koji su bili mekši, koji nisu uspijevali postići nikako, niti znanjem, niti s nekim pristupom autoritet kod učenika, da su se jednostavno izgubili u učionici. I nekako mi se čini da profesori jednostavno imaju težak period prihvaćanja te promjene autoriteta i da im je teško prihvatiti da nisu svi isti, pojasnio je Marko.
Cijeli podcast u kojem se govorilo o metodi prisilne isprike, slučajevima u Vukovaru i Strojarskoj te iskustvima nastavnika, možete pogledati na YouTubeu ili poslušati na Spotifyu.