Nevjerojatno, ali istinito-Facebook je protkan farmama ‘lajkova’, gdje radnici sjede u malim zagušljivim sobama, s rešetkama na prozorima, u kojima za novac klikću ‘like’ na određene stranice i za taj posao dobivaju sitniš. Tisuću klikova donosi im tek jedan dolar.
Mnoge stranice na društvenoj mreži Facebook posvećene su određenim proizvodima i uslugama, a broj ‘lajkova’ na tim stranicama vrlo je često lažan. Postoje ljudi koji su zaposleni kako bi klikali taj popularan gumb na Facebooku, a koji su za taj posao vrlo slabo plaćeni. Lajkanje obavlja tim loše plaćenih radnika u Dhaki (Bangladeš), koji u godini dana na taj način zaradi tek 120 dolara, prenosi Business Insider.
Ljudi procjenjuju na temelju broja ‘lajkova’
Mnoge kompanije svoj uspjeh mjere online, putem broja pristaša, followera i lajkova na društvenim mrežama. Najčešće se popularnost mjeri kroz Facebook lajkove, gledanje određenog videa na Youtubeu i pratiteljima na Twitteru. Ipak, brojka lajkova koja stoji na Timelineu određene kompanije, nije sasvim točan pokazatelj popularnosti. To dokazuje postojanje ovakvih ‘farmi’ na kojima siromašni klikanjem zarađuju za život.
Koliko su lajkovi postali bitni za kompanije govori činjenica da će čak 31 posto korisnika tvrtku i njezine proizvode procjenjivati na temelju toga koliko ima lajkova ili followera, stoga je uloga tih malih gumbića vrlo važna u brendiranju proizvoda kompanija. To i ne čudi kada lajkovi odaju dojam da se radi o mišljenjima pravih, anonimnih korisnika, dok se zapravor radi o znojnim zaposlenicima koji u zagušljivim sobicama neumorno stišću ‘like’ kako bi zaradili za kruh.
Za tisuću lajkova plaća je jedan dolar
Radnici koji tako zarađuju bulje u ekrane kompjutora, iza kojih se nalaze crne zidovi i prozori prekriveni rešetkama. Često rade i tri smjene. Kako bi zaradili jedan američki dolar, radnici moraju generirati tisuću lajkova, ili pratiti tisuću ljudi na Twitteru. Čak 30 do 40 posto klikova doći će iz Bangladeša-što znači da oko 25 tisuća ljudi u Dhaki neumorno sjedi za kompjuterima i klikću na stranice proizvoda kako bi poboljšali vidljivost određenih proizvoda na mreži. Farme klikova zapravo ekspolatiraju jetfinu radnu snagu, i male troškove internet konekcije kako bi zaradili velike novce, koje radnici na kraju ni ne vide.