Instagram je jedan od najpopularnijih društvenih mreža, ako ne i najpopularnija. I dok se na TikTok-u većinom nalaze samo mlađe generacije, a na Facebook-u samo stariji, Instagram okuplja većinu. I baš zato, na Instagramu ćete naići na svakakve profile.
Teško je reći za što je Instagram prvotno bio namijenjen. Ali, kada bismo morali pogađati, vjerojatno ne bismo puno pogriješili kada bismo rekli da je ideja bila u tome da spaja ljude sličnih razmišljanja – stavljajući hashtagove na fotografije, možete naići na različite korisnike sa sličnim sadržajem.
Kako su društvene mreže kolektivno evoluirale, tako je i Instagram postao mjesto na kojem se prvenstveno reklamiraju razno razni proizvodi i osobe (influenceri), pa mjesto za daljnje druženje među ljudima koji se već znaju, a tek onda mjesto za rađanje nekih novih prijateljstava. U svakom slučaju, na Instagramu i dalje ima mjesta za svakoga.
Instagram se može koristiti na puno različitih načina, i naravno, svatko ima slobodu raditi što želi. Iako ima jako puno ljudi, i svatko je drugačiji, većina profila na Instagramu se može svrstati u jednu od sljedećih kategorija.
‘Influenceri’
Onaj tip ljudi koji ima otvoreni profil i ima više pratitelja negoli što ih prati, ali nikom nije jasno o čemu je riječ. Moguće je da je riječ o ljudima koji kupuju pratitelje (ima ih takvih još uvijek…) ili o onima koji pak zaprate milijun ljudi, samo kako bi ih nakon nekog vremena otpratili. Teško je shvatiti koja je ideja iza ovakvog postavljanja profila, osim da imate što veći broj pratitelja.
I dok su nekada influenceri postajali oni koji su imali nešto za reći, ili su se po nečemu isticali, danas je moguće postati influencerom i samo zato što imate velik broj pratitelja. Jednom kada dođete do 10 k i dobijete mogućnost ‘swipe up’, otvaraju vam se nove mogućnosti. No, pod koju cijenu? Postoje i ljudi koji vas znaju i znaju kako ste došli do tih pratitelja.
Influenceri
Na drugoj strani se nalaze oni koji su zaista influenceri, ali ih je teško tako shvatiti – to su ljudi koje znate ‘otprije’. U međuvremenu se dogodilo nešto zbog čega su zaista postali influenceri, bez da su to htjeli, odnosno bez da su pribjegavali razno raznim forama kako bi do toga došli. Influenceri su na neki način poznate osobe, i teško vam je zamisliti da su vaši prijatelji sada poznate osobe.
Njihove objave više nisu njihove, već većinom rade na svojem imidžu i promoviraju razno razne proizvode, za što su plaćeni. Vrlo vjerojatno imaju i neki privatan profil na kojem imaju deset osoba, a gdje postavljaju objave koje su zaista autentične. Što nas vodi do sljedećeg tipa.
Samozatajni
Oni koji imaju tek nekoliko pratitelja i osoba koja prate, zatvoren profil i dosta objava – znate da je riječ o osobama koje ustvari cijene Instagram i baš zato ga čuvaju i štite od bilo koga. Ako imate tu sreću da se nalazite među njihovim pratiteljima, velike su šanse da na dnevnoj bazi uživate u zaista kvalitetnom sadržaju.
S jedne strane, svi bi željeli biti ovakva osoba, no kada idete nekoga uhoditi – upravo je to ono što najmanje želite vidjeti. Puno bi vas više razveselio otvoreni profil koji možete bez problema provjeriti sa svih strana. I s tim profilom ćemo i završiti.
Otvoreni svemu
Osim što imaju mali milijun objava i otvoren profil, u njihovom opisu ćete sasvim sigurno pronaći sve bitne informacije – koliko imaju godinu, što studiraju (ili koju školu pohađaju) te gdje se nalaze. Moguće je naletjeti i na neki inspirativni citat.
Nemaju previše pratitelja, baš zato što ih bilo tko može pogledati, bez obzira na to bili im prijatelji ili ne. I oni uživaju u tome. Moguće je i da će imati nekoliko naglasaka priča, kako bi svima omogućili što bolji uvid u to tko su oni.