Udarac za influencere: Instagram i u Hrvatskoj sakrio broj ‘lajkova’ na objavama
‘Želimo da se vaši pratitelji fokusiraju na ono što dijelite, a ne koliko je ‘lajkova’ vaš post prikupio. Tijekom ovog testa samo osoba koja podijeli objavu može vidjeti ukupan broj ‘lajkova’ koje je ta objava dobila’, tako je u travnju Instagram opisao svoj novi test skrivanja broja ‘lajkova’ na objavama. Ovih dana brojač ‘lajkova’ Instagram je sakrio i u Hrvatskoj.
Od posljednjeg ažuriranja aplikacije Instagram, pojedini korisnici u Hrvatskoj više ne mogu vidjeti broj ‘lajkova’ na objavama unutar te društvene mreže. Među njima su i članovi naše redakcije.
Vaš broj ‘lajkova’ nije vidljiv drugima, ali vama jest
Da konkretnije pojasnimo: kada objave drugih korisnika gledamo s vlastitog profila možemo vidjeti popis korisnika koji su ‘lajkali’ određenu objavu, ali ne i njihov ukupan broj. Informacija koja stoji ispod fotografije glasi, primjerice, ‘Ivan Horvat i ostali označuju sa ‘sviđa mi se’.
No, ukupan broj ‘lajkova’ i dalje je vidljiv korisniku koji je objavio fotografiju, a informaciju o ukupnom broju ‘lajkova’ možete dobiti klikom na korisnike koje su fotografiju označile sa ‘sviđa mi se’.
Za sada samo test?
Kako piše specijalizirani portal TechCrunch, riječ je zapravo o testu koji je proljetos krenuo u Kanadi, a zatim se proširio na korisnike još nekoliko zemalja. Ovih dana testom je određen broj korisnika u svim zemljama svijeta.
– Instagram želi da aplikacija bude mjesto na kojemu se korisnici osjećaju slobodni u izražavanju te se mogu fokusirati na fotografije i video sadržaj kojeg dijele, umjesto da razmišljaju o tome koliko će ‘lajkova’ postići. Korisnici i dalje mogu vidjeti tko je ‘lajkao’ njihove objave i ukupan broj ‘lajkova’ vidljiv im je nakon što dodirnu popis ‘lajkaša’. Gledatelji objave mogu vidjeti samo nekoliko imena zajedničkih prijatelja koji su objavu označili sa ‘sviđa mi se’. I oni mogu dodirnuti popis osoba koje su ‘lajkale’ objavu i ako to žele, mogu ih ručno prebrojati, pojasnili su iz Instagrama za TechCrunch.
Isti izvor navodi kako je ova novost, u zemljama u kojima se test do sada provodio, naštetila pojedinim influencerima. Mnogima od njih broj ‘lajkova’, važna stavka u poslovanju, pao je između tri i 15%.
No, nova značajka mogla bi povoljno utjecati na mentalno zdravlje ‘običnih’ korisnika – smanjit će kompetitivnost na Instagramu, budući da će korisnici prestati uspoređivati svoje brojke s brojkama popularnijih prijatelja ili onima javnih osoba. S druge strane, može se očekivati da će objave postati autentičnije jer glavni motiv dijeljenja sadržaja više neće biti broj ‘lajkova’ koje svi mogu vidjeti, piše TechCrunch.