Pretraga

Vrijeme je darivanja: Donosimo nekoliko razloga zašto podržati male dućane i ručni rad

A- A+

Bliži nam se vrijeme darivanja. Iako je ovo inače najradosnije vrijeme u godini, čini se da će ovaj put ipak biti nešto drugačije. Ipak, više no ikad prije, potrebna nam je ta radost u životima, ta sreća i opće veselje, opći mir koji vlada u prosincu i baš kao snijeg, prekrije cijeli svijet.

Foto: Kristina Balić, Unsplash

Prosinac, iako hladan i svi, nikad ne pamtimo kao hladan i siv. Pamtimo ga po veselju koje donosi. Za kršćane je riječ o posebnom razdoblju, kada slave rođenje Isusa Krista, pa se tako u došašću ide na mise zornice, pale se adventske svijeće, slažu se jaslice, promišlja se o svemu, uzgaja pšenica… Riječ je o cijelom procesu. No to ne znači da ovo nije posebno vrijeme za one koji nisu kršćani, daleko od toga. Bliži se kraj jedne godine, i to za mnoge, jedne od najgorih godina ikada. Ulazak u novu godinu daje priliku za novi početak, a upravo ovo vrijeme treba iskoristiti za osobna promišljanja – kako se poboljšati, što popraviti, u čemu ustrajati.

Ono što nije bitno u cijelom ovom periodu jest komercijalni element, koji je svake godine sve jači i jači. Od božićnih pjesmi koje se ne prestaju vrtjeti na radio postajama i u dućanima, pa do dućana koji su s božićnim dekoracijama krenuli već krajem listopada (da, postoje i takvi ekstremi). Vrijeme darivanja, gdje je darivanje veće od onog materijalnog, pretvori se samo u to.

Ne volimo to. Svi volimo kupovati i dobivati poklone, ali ne zbog materijalne vrijednosti. Nema ljepšeg nego kada nekome kupite nešto što ga istinski čini sretnim, zato što ste ispunili neku duboku želju, ali i zbog samog poklona, činjenice da ste se sjetili kupiti nešto. I ista stvar vrijedi kad dobijete nešto. Može biti riječ i o jeftinijem poklonu, no ako je dobro promišljen, vjerojatno će vas razveseliti više od novog laptopa (dobro, možda ne u ovo vrijeme online svijeta…).

Pokloni su bitni u cijeloj ovoj priči, ali ne najbitniji. Ipak, naša kupovina, ponekad manijakalna, je upravo ono što je bitno velikim trgovačkim lancima. Bilo da je riječ o drogerijama, dućanima odjeće ili obuće, svi samo žele da što više potrošite upravo kod njih. Stoga vas želimo potaknuti da ove godine ipak svoje novce odlučite potrošiti u nekom manjem dućanu.

Izdvojeni članak

Kupujete poklone doslovno u posljednji čas? Evo nekoliko ideja, a nećete potrošiti više od 50 kuna

Pomozimo svojima

Pandemija koronavirusa itekako utječe na našu ionako slabu ekonomiju. I dok su dućani i dalje zatvoreni, sjećamo se svi da je postojao period i kad su dućani bili zatvoreni. Trgovci su da pretrpjeli velike gubitke, a trenutna situacija i sasvim sigurno ne pomaže da imaju veliki promet.

Stoga, u ovo vrijeme moramo svi biti svjesni trenutne situacije i potruditi se podržati male trgovce, koji i ovako odumiru. Ne postoji puno malih dućana, ali postoji ih dovoljno da možete pronaći ono što biste inače kupili u nekom lancu. Možda će cijene biti nešto više, ali čak i ne toliko, ne onoliko koliko bi trebale zapravo biti više.

Ekološki osviješteni

Nekoliko smo puta već pisali o problemu trgovačkih lanaca koji su odgovorni za dobar dio zagađenja okoliša, ali i nehumani odnos prema svojim radnicima, gdje im uskraćuju osnovne potrebe za život. Riječ je o velikim lancima koji sasvim sigurno imaju neku ‘conscious’ kolekciju u ponudi kako bi se opravdali, no zapravo su daleko od bilo kakve osviještenosti.

Kupovinom u malim trgovinama, sasvim sigurno ne podržavate takav način rada – pogotovo ako je u pitanju ručni rad. Dobar dio malih trgovaca čak nudi i uslugu online kupovine, pa možete tako podržati i na daljinu. Kupovinom kvalitetnih stvari prekidate začarani krug ‘fast fashiona’ i zapravo činite nešto vrlo bitno za našu planetu.

Jedinstvenost

Na kraju krajeva, kada dobijete na poklon majicu koja je vjerojatno proizvedena u milijunima primjerka, nećete se osjećati toliko posebno ni shvaćeno, kao ako na primjer dobijete ručno izrađen komad nakita. A razlike u cijeni zaista nisu takve da bi činile dovoljnu razliku!