Pretraga

Za loše rezultate na ispitima slobodno okrivite roditelje: Uspjeh u obrazovanju baziran je na genima

A- A+

Mnogim školarcima mogli bi se svidjeti rezultati novog

istraživanja o tome koliko genetika utječe na uspjeh u

školi. Naime, oni kojima sve na tom polju ne ide baš

glatko, mogu za to okriviti svoje roditelje.

Dosad se vjerovalo kako je za obrazovni uspjeh bitan

konstantan rad i trud, dok geni igraju sporednu ulogu.

Nova studija na gotovo sedam tisuća blizanaca pokazala

je ipak nešto drugačije – uspjeh u obrazovanju više

određuju geni nego okolina.

Izdvojeni članak

Učenice imaju bolje ocjene od svojih muških kolega, a evo i zašto je tako

Uspjeh u školi može se objasniti genetikom

Istraživanje na šest i pol tisuća parova blizanaca

pokazalo je kako se varijacije u ocjenama iz engleskog

jezika, matematike i znanstvenih predmeta u velikoj

većini mogu objasniti miksom gena koji su preneseni s

roditelja na dijete.

Čak 62 posto razlika u rezultatima bilo je zbog DNA,

dok bi se ostalih 38 posto moglo objasniti ‘okolišnim’

faktorima, poput odgoja, prehrane i zdravlja. Iako je

genetika bitnija od okoline, nije sve u inteligenciji.

Mnogi drugi faktori, poput osobnosti i ponašanja,

također su pod utjecajem gena te tako utječu na

rezultate na ispitima. Čak i ono što učenici misle o

učiteljima može se na neki način promatrati kroz gene,

objavio je u izvještaju magazin ‘Proceedings of the

National Academy of Sciences‘.

Tijekom istraživanja provedenog na King’s College

London, znanstvenici su proučavali više od šest i pol

tisuća parova blizanaca. Oni su rješavali testove

inteligencije i ispite iz brojnih predmeta, ali i

ispunjavali ankete o osobnosti, ponašanju i vjeri u

vlastite sposobnosti.

Izdvojeni članak

Studija: Studenti učlanjeni u fitness centre imaju bolje ocjene

Znanstvenici naglasili važnost gena naspram ostalih faktora

Također su ispitivani o stavovima prema školi,

nastavnicima te tome smatraju li da je život u njhovom

domu kaotičan te jesu li im roditelji pružili dovoljno

potpore kod rješavanja školskih zadataka.

Istraživači su potom usporedili odgovore identičnih

blizanaca koji dijele DNA, s onima koji ga ne dijele.

Znanost iza ovog dosta je komplicirana, no dozvoljava

znanstvenicima da shvate koliko su geni važni u

usporedbi s ostalim faktorima. Uz sve to, uključili su

i ocjene učenika.

Izdvojeni članak

Sedam znanstveno dokazanih načina do boljih ocjena na ispitima

Ipak nije sve uklesano u kamenu

Sveukupna analiza pokazala je kako su geni uključeni u

sve, od inteligencije, do samouvjerenosti i djetetove

percepcije o vlastitom domu i školskom životu.

Istovremeno, dokazano je da sve te stvari imaju veze s

rezultatima djece na ispitima, piše Mail Online.

– Važno je naglasiti kako ova teorija nasljeđivanja ne

znači da je sve uklesano u kamenu, već jednostavno

znači da se djeca razlikuju u tome koliko lakim ili

ugodnim smatraju učenje i da su mnoge takve stvari

uvjetovane genetikom, rekla je istraživačica Eva

Krapohl.