Ako malo bolje promotrite televizijske i slikovne reklame za satove, primjetit će te da u većini njih kazaljke pokazuju isto vrijeme, 10:10 ili 10:9. U skladu s dobrom marketinškom strategijom razloga za to čak je nekoliko.
Svaka je reklama vrlo dobro osmišljena od strane nekoliko marketinških stručnjaka, pa tako i reklame za satove, stoga nije slučajnost da satovi pokazuju uvijek isto vrijeme, deset sati i deset minuta. Jedan je od razloga i to da jednostavno je jednostavno ljepše kada su kazaljke rasklopljene, a ovo je vrijeme praktično za takav položaj istih.
Logo kompanije ipak je najbitniji
No, glavni je razlog ipak taj što se u gornjem predjelu sata, baš između brojeva deset i dva, a ispod dvanaest, obično nalazi logo ili ime proizvođača sata. Tako se logo nađe između dvije kazaljke koje dodatno naglašavaju ime tvrtke koja reklamira sat.
Nekada su satovi u reklamama prikazivali vrijeme 8:20. Međutim, marketinški su stručnjaci smatrali kako to vrijeme izgleda ‘tužno’, odnosno kazaljke i sat podsjećaju na tužno lice. Jedan je to od razloga zašto današnji satovi prikazuju deset sati i deset minuta – tako kazaljke podsjećaju na osmjeh, a sat postaje ‘smajlić’. To je za New York Times potvrdila i autorica knjige ‘The Power of Nice’, Kaplan Thaler, koja na naslovnoj strani knjige ima upravo sat.
– U marketingu nikada ne bismo očekivali da će netko pogledati sat i kazati ‘sat mi se osmjehuje’, ali jednostavno imate takav osjećaj, kaže Thaler i dodaje kako se radi o tipičnim podsvjesnim znakovima.
Ne pridržavaju se svi ‘smiley face’ pravila
No, zbog sve većih funkcija koje današnji ručni satovi imaju, ne
pridržavaju se baš svi ovog nepisanog pravila. Kompanija Swatch 30 posto
od 400 modela koje ima, fotografira s kazaljkama u različitim
položajima, kako one ne bi blokirale dodatke koji se nalaze na satovima
(štoperica, kalendar i sl.).
Što se tiče satova na mobilnim uređajima, mnogi su blogeri primijetili kako sat na novim iPhone-ima uvijek prikazuje vrijeme 9:42. Najprihvaćenija teorija zašto je to tako jest ona da je upravo to vrijeme kada je Steve Jobs predstavio iPhone u MacWorld-u, na čuvenoj konferenciji 2007. godine.