Pretraga

Zašto volimo Instagram? I ostala pitanja o najpopularnijoj društvenoj mreži

A- A+

Jeste li se pitali koja je budućnost influencera na Instagramu, što sve korisnici prate, ili kako se brendovi mogu razlikovati od drugih u moru ponude? Na ova i brojna druga pitanja možete dobiti odgovor na 12. Weekend Media Festivalu koji se održava od 19. do 22.9. u Rovinju na radionici pod imenom “Instagram: od inspiracije do akcije”.

Tina Radojković

Ove godine zanimljivu radionicu o Instagramu, jednoj od najpoznatijih aplikacija za povezivanje, suradnju, obrađivanje fotografija i dijeljenje audiovizualnog sadržaja, održat će Tina Radojković, Reseller Solutions Manager iz Facebooka. Na radionici naziva „Instagram: od inspiracije do akcije“ Radojković će dati savjete kako izgraditi kreativu, planirati medije i mjeriti uspješnost kampanje putem Instagrama kao cjelovitog rješenja za trgovce. Više o utjecaju i budućnosti Instagrama otkriva u intervju.

Zašto je Instagram toliko popularan među korisnicima?

Instagram ima više od milijardu aktivnih korisnika, a veliki razlog njegove popularnosti krije se u lifestyle sadržaju koji je šaren i zanimljiv širokim skupinama ljudi. Instagram jamči neposrednost, ljudi na njemu stvaraju prijateljstva i određuju svoje interese. Naprosto se svi žele osjećati povezano na globalnoj razini i pratiti razne trendove. Naime, Instagram zajednica ispunjena je dinamičnim kreiranjem sadržaja kojeg korisnici jednostavno vole pratiti, lajkati i raspravljati o njemu

Ima li Instagram budućnost, prilagođava li se promjenama i trendovima?

Naš fokus se temelji na rastu i uspjehu kako bismo i dalje bili relevantni ljudima i bili dio njihove svakodnevice ili kulture. Konstantno učimo i razvijamo se na temelju povratnih informacija korisnika. Tako smo od pokretanja Instagrama 2010. godine uveli video, storyje, omogućili interaktivnu i proširenu stvarnost, lansirali IGTV te poboljšali iskustvo kupovine preko interneta. Također, poboljšavali smo neke značajke poput naljepnica ili glazbe i time korisnicima dali mogućnost da se izražavaju na vlastiti i jedinstveni način. Ta je evolucija imala veliki utjecaj za influencere i tvrtke koje koriste Instagram jer im i dalje pomažemo da dosegnu svoju publiku na svježe i privlačne načine.

Kako se na Instagramu razlikovati od ostalih?

Osamdeset posto ljudi na Instagramu prati sadržaj koji je usko vezan za posao, stoga brendovi imaju izvrsnu priliku za stvaranje sadržaja koji privlači publiku na razne načine. To žele ljudi na Instagramu – jedno potpuno nadrealno iskustvo puno zabave. Primjerice, korisnici će se vrlo lako povezati i identificirati s tvrtkama koje su originalnije u kreiranju sadržaja.

Na Instagramu je sve više influencera. Koliko je Instagram važan u marketinškim kampanjama i kako prepoznati prave influencere sa stvarnim utjecajem?

Influenceri su danas jedan od najvažnijih segmenata na Instagramu. Instagram svima daje mogućnost kreiranja sadržaja i zbog toga smo prilično ponosni. U zadnje vrijeme je vidljiv trend putem kojeg se influenceri publici približavaju kroz razne teme i interese – od socijalnih i društveno odgovornih tema, preko sporta pa sve do nekih novih proizvoda renomiranih brendova. Naravno da takvi ljudi, sa širokom bazom svojih pratitelja pomažu brendu da poboljša vidljivost na tržištu. Jednostavno je – određeni proizvodi bit će u očima korisnika percipirani relevantnije ako o tom proizvodu na Instagramu objavi nešto njihov uzor, najdraži glumac, pjevač, sportaš… Inače, što se tiče samih influencera, iznimno nam je važna transparentnost kad je riječ o komercijalnim aktivacijama. Prošle godine uveli smo alat koji podrazumijeva oznaku “plaćeno partnerstvo” kad je riječ o kampanjama i marketingu. Također, stalno inzistiramo i na tome da se influenceri u svojim zemljama pridržavaju zakona i smjernica kad je riječ o oglašavanju.

Kakvu budućnost predviđate za influencere, hoće li njihova popularnost rasti još više ili će se tvrtke odlučiti za drugu vrstu promocije na Instagramu?

Čitava influencerska scena iz dana u dan postaje sve sofisticiranija i u tom smjeru želimo razvijati značajke koje će omogućiti još bolje povezivanje s publikom. Posebno nas zanima uloga influencera kad je u pitanju kupovina na Instagramu. Želimo okupiti kupce, prodavače i influencere na jednom mjestu. Ako bismo to uspjeli, stvorili bismo nezapamćeno i besprijekorno korisničko iskustvo.

Kako Instagram može utjecati na performans kampanje?

Na cijelom tom putu od iznimne je važnosti da marke razvijaju sveobuhvatnu prisutnost na Instagramu. Na voditelju kampanje je da procijeni želi li kao svoju ciljanu publiku koristiti onu organsku ili pak onu koja se stječe kroz plaćanje digitalnih alata za što veći doseg među korisnicima.