Znanstvenici tvrde kako novo istraživanje o tome zašto ljude privlače sjajni objekti može objasniti ukus vezan za sve od cipela do mobilnih telefona. Tvrde kako se ne radi o tome da ‘sjajne’ objekte vidimo lijepima, već je za privlačnost ‘kriva’ naša urođena potreba za vodom.
Oduvijek su ljude privlačili sjajni objekti – od najmodernijeg zlatnog iPhonea do kožnih cipela s visokom petom, a znanstvenici sada tvrde da znaju i zašto je tako. Odgovor, kako kažu, leži u ljudskoj urođenoj potrebi za vodom.
Da bi objasnili fenomen proveli šest studija
Tim belgijskih istraživača analizirali su ovaj problem u čak šest studija. – Ljudska bića privlače sjajni objekti. Najbitnije što se pokazalo jest da naša potreba za sjajnime ima dubok korijen i sasvim je ljudska, rekli su autori studije.
U jednom od testova istraživači su ispitanicima koji su nosili povez na očima pružili komad papira. Polovica je dobila sjajan list, dok su ostali dobili mat list papira. Oni koji su držali sjajan komad papira ocijenili su isti kvalitetnijim i privlačnijim nego ostale, čak i kada ih nisu mogli vidjeti. Istraživači su također su koristili reklame printane na mat i sjajnim papirima, a i djeca i odrasli ove druge su više preferirali.
Privlače nas stvari koje podsjećaju na naše prirodne potrebe
– Zanimljivo je primijetiti da unatoč našem razvoju kao vrste, svejedno nas privlače stvari koje nas podsjećaju na naše prirodne potrebe – u ovom slučaju na vodu, objasnili su autori studije.
Tijekom istraživanja tim je otkrio da činjenica da su’sjajni’ objekti promatrani kao ‘lijepi’ nije razlog ljudske fascinacije istima. Oni su, zaključuje se, odbacili površnosts i ljudsku povodljivost za takvim stvarima objasnili urođenim ljudskim potrebama, piše Mail Online.