Znanstvenici upozoravaju: Provođenje vremena ispred ekrana može naštetiti djetetovom akademskom uspjehu
Istraživači su otkrili da je povećano provođenja vremena ispred ekrana tijekom djetinjstva, povezano sa slabijim kognitivnim funkcioniranjem nakon što dijete navrši devet godina. To znači da pretjerano gledanje u ekrane u ranijoj dobi izravno može utjecati na budući akademski uspjeh.
Puštanje dojenčadi da gledaju sadržaj na tabletu ili televiziju, može ugroziti njihov budući akademski uspjeh i emocionalno stanje, pokazalo je to istraživanje objavljeno u časopisu JAMA Pediatrics.
Djeca do 18 mjeseci ne bi trebala gledati u ekrane
Naime, istraživači su otkrili da je povećano provođenje vremena ispred ekrana tijekom djetinjstva povezano sa slabijim kognitivnim funkcioniranjem nakon što dijete navrši devet godine. Kako kaže Erika Chiappini, asistentica profesora psihijatrije i bihevioralnih znanosti na Medicinskom fakultetu Sveučilišta Johns Hopkins u Baltimoreu, to su upravo funkcije poput učenja i regulacije emocija.
– Iako se ti kognitivni procesi prirodno razvijaju od djetinjstva do odrasle dobi, na njih utječu i iskustva koja imamo i tijekom našeg razvoja, rekla je Chiappini za CNN.
Inače, ovi rezultati istraživanja podupiru preporuke Američke pedijatrijske akademije, koja smatra da djeca od 18 mjeseci i mlađa ne bi smjela uopće gledati u ekrane tableta, televizora, mobitela i slično.
Uzorak od 437 djece
Cijelo istraživanje proučavalo je podatke iz GUSTO-a, koji je anketirao žene iz svih socioekonomskih sredina tijekom prvog tromjesečja trudnoće. Uzorak se sastojao od 437 djece koja su bila podvrgnuta elektroencefalografiji (EEG), koja se koristi za promatranje neuralnih puteva kognitivnih funkcija u mozgu, u dobi od jedan, 18 mjeseci i devet godina.
Roditelji su prijavili vrijeme provedeno pred ekranom svakog djeteta, a istraživači su otkrili da postoji povezanost između vremena provedenog pred ekranom u djetinjstvu i pažnje te kognitivnog funkcioniranja u dobi od devet godina.
Međutim, istraživaču kažu da je potrebno provesti daljnja istraživanja kako bi se utvrdilo je li vrijeme ispred ekrana uzrokovalo oštećenje kognitivnih funkcija ili postoje drugi čimbenici u djetetovom okruženju koji ga predisponiraju za više vremena ispred ekrana.