Biologinja s PMF-a koja priprema natjecanja i piše udžbenike: Reforma je nepripremljena, kaotična i nametnuta
In Vivo je biološki časopis koji izlazi u sklopu Udruge BIUS – Udruge studenata biologije, a studenti uz časopis vode i podcast BIOcast. U njemu intervjuiraju studente, profesore i asistente s Biološkog odsjeka PMF-a. U posljednjoj epizodi ugostili su Andreju Lucić koja studentima drži vježbe te je članica Državnog povjerenstva natjecanja iz biologije. U podcastu je govorila o državnim i međunarodnim natjecanjima iz biologije, sastavljanju školskih udžbenika iz biologije te je komentirala i novu reformu koja je ušla u škole. Opisala ju je kaotičnom i nametnutom s vrha.
Andreja Lucić stručna je savjetnica koja radi u Zoologijskom zavodu pri biološkom odsjeku PMF-a u Zagrebu, dugogodišnja je članica Državnog povjerenstva natjecanja iz biologije te autorica nekih udžbenika iz ovog predmeta. Upravo nju ugostili su u svojem podcastu BIOcast studenti iz Udruge studenata biologije.
Lucić je komentirala rad na fakultetu i studente, odgovarala je na pitanja o radovima koje je mentorirala za Rektorovu nagradu, a govorila je i o međunarodnim Olimpijadama na koje idu učenici srednjih škola, kao i natjecanjima iz Biologije općenito.
Piše udžbenik po novom kurikulumu, ali nije najzadovoljnija
Uz sve to, dotakla se i Biologije kao predmeta u školi. Rekla je da je tri godine recenzirala udžbenike iz Biologije, a onda je pozvana da piše nove udžbenike. Međutim, kako kaže, uvjeti za pisanje novih udžbenika su loši jer se od autora očekuje da sastave udžbenik u dva mjeseca. Dobila je priliku napisati udžbenik po novom kurikulumu za drugi razred gimnazije.
– Jedan problem je što imamo vrlo kritično mišljenje o novom kurikulumu za koji nisam sigurna koliko je dobar, prokomentirala je i dodala da se nada da je u krivu.
Kaže da je i samim autorima sve bilo kaotično, prva verzija udžbenika je otišla u eksperimentalnu fazu, a sad već rade popravke. Sve to rade za nula kuna. Komentirala je i samu reformu.
– Kao i većina reformi mislim da je politički nametnuta, da smo vrlo nepripremljeni ušli u to, da su nam nastavnici nedovoljno osposobljeni za nastavu tog tipa, rekla je i dodala da to svakako mora biti praktična, problemska, projektna nastava.
Nismo osigurali dobru bazu, a baza su nastavnici
Što se nastavnika tiče, rekla je da se kroz rad na natjecanjima susreće s činjenicom da većina ne zna sastaviti pitanja koja bi ispitivala nešto drugo, a ne samo faktografsko znanje, već povezivanje stvari u logičke cjeline. Također, rekla je da problemske zadatke vrlo malo nastavnika zna osmisliti i postaviti te da misli da je nastavnicima u Školi za život problem sastaviti testove koji će ispitati ishode, a ne sadržaj.
Što se sadržaja Biologije tiče u Školi za život, rekla je da je on izmiksan i pojednostavljen, ali čak toliko da se ide u krajnost i izbjegava korištenje nekih stručnih termina koji su ustvari opća kultura. Dodala je da se od nastavnika puno očekuje te da su oni baza promjene.
– Nismo osigurali bazu, dobro educirane i dobro plaćene nastavnike, dobro opremljene škole, rekla je Lucić komentirajući činjenicu da je Škola za život nepripremljeno ušla u škole.
Misli da nastavnici nisu dovoljno pripremljeni te da se čak ni studente na Biologiji i Kemiji koji će postati nastavnici ne priprema da učenike nauče rješavati probleme. Smatra da metodiku nastave studenti trebaju učiti od prve godine i to od svojih profesora, iz njihovih primjera na fakultetu koji bi im kroz svoj rad pokazali kako ta nastava treba izgledati, no budući da to nije tako, rekla je da se nalazimo u zatvorenom krugu.