Čak 86% učitelja u Hrvatskoj podržava zabranu mobitela u školi, iznenađuje postotak učenika koji su za to
Više od 50 posto učenika petih razreda u Hrvatskoj podržava zabranu korištenja mobitela u školi dok se njihovi stariji kolege iz sedmih razreda toj zabrani uglavnom protive, stoji u najnovijem istraživanju o zabrani korištenja mobitela za vrijeme boravka u školi. Istraživanje je provedeno i među učiteljima iz brojnih škola u Hrvatskoj, a njih 86 posto slaže se s tom zabranom. Rezultati ovog istraživanja poslužit će kao poticaj za raspravu svih koji su uključeni u funkcioniranje škole kako bi se donijela najbolja odluka o tome treba li zabraniti korištenje mobitela u školi ili ne.
Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, tijekom lipnja i srpnja prošle godine, proveo je istraživanje među nastavnicima i učenicima osnovnih škola kako bi se ispitalo njihovo mišljenje o zabrani korištenja mobitela za vrijeme boravka u školi. Znanstvenici koji su proveli ovo istraživanje su Boris Jokić, Zrinka Ristić Dedić i Jana Šimon, a ono je obuhvatilo 1.705 učitelja, 3.706 učenika i učenica petog razreda te 3.866 učenika i učenica sedmog razreda iz 84 škole na području cijele Hrvatske.
Mišljenje učitelja o zabrani mobitela u školi
Kada je riječ o zabrani korištenja mobitela za učenike, nešto više od 86 posto učitelja se slaže i izrazito slaže s tom zabranom dok se tek 2,9 posto učitelja s tim ne slaže. Također, nema prevelike razlike u odgovorima kada se pogleda perspektiva učitelja s raznih područja Hrvatske. Gotovo 40 posto učitelja iz Istre i Primorja, 38 posto učitelja iz Zagrebačke regije te 40 posto učitelja i učiteljica iz Dalmacije izrazito se slažu sa zabranom mobitela u školama.
Mišljenje učenika o zabrani mobitela u školi
Kada se pogleda perspektiva učenika petog razreda, njih 47, 4 posto izrazito se protivi zabrani mobitela u školama dok gotovo 53 posto učenika podržava ili izrazito podržava tu zabranu. Učenici sedmog razreda većinom se protive zabrani i to njih 68,9 posto dok ih manje od trećine to podržava ili izrazito podržava. Također, u obje generacije učenika i učenica nije primijećena razlika u stavovima kada je riječ o regionalnim razlikama, spolu, školskom uspjehu i obrazovnom statusu oca.
Iz svih ovih podataka, IDIZ je zaključio kako svi koji su uključeni u život škole, odnosno, ravnatelji, učitelji, stručni suradnici, roditelji, a posebice učenici trebaju sudjelovati u donošenje odluke po ovom pitanju te da se i njihova mišljenja trebaju uvažiti.
U nastavku možete proučiti cjelovite rezultate istraživanja. Napomena: ako vam dokument nije vidljiv, ponovno učitajte stranicu.