Pretraga

Od danas možete vidjeti koju je prosječnu ocjenu na maturi ostvarila vaša škola na obveznim predmetima

A- A+

Ministarstvo znanosti i obrazovanja predstavilo je najnoviji “nastavak” Školskog e-Rudnika koji, između ostalog, omogućuje usporedbu podataka o uspjehu učenika gimnazijskih programa na državnoj maturi s uspjehom u srednjoj školi uzevši u obzir i ulazne kompetencije učenika pri upisu u srednju školu. U tom sustavu mogu se naći podaci za svaku pojedinu gimnaziju u Hrvatskoj od 2013. do 2018. Podaci s posljednje državne mature još nisu dostupni jer ih NCVVO nije upisao u sustav e-matice.

foto|srednja.hr

Blaženka Divjak u MZO je danas predstavila analizu rezultata državne mature za sve gimnazije u Hrvatskoj od 2013. do 2018. godine. Naglasila je da se ne radi o rangiranju škola, već davanju punih informacija o tome kakve su bile ulazne ocjene učenika (osmi razred), ocjene u četvrtom srednje te rezultatima mature (samo iz obveznih predmeta) i kako se te stvari mijenjaju.

Kako provjeriti rezultate škole

Tako na trećoj stranici sustava Školski e-Rudnik možete odabrati svoju školu te će vam se prikazati  podaci o broju učenika koji je pristupio maturi (možete odabrati da vam se prikazuju rezultati za posebno A ili B razinu ili zajednički podaci), prosječnoj ocjeni koju je učenik ostvario na svakom obveznom predmetu (Engleski, Hrvatski i Matematika). U grafu koji se prikazuje s desne strane i vizualno je vidljivo kakva su odstupanja u podacima.

Primjerice, ovako izgledaju rezultati zagrebačke XV. Gimnazije (MIOC) kada se promatraju isključivo učenici koji su pisali A razinu mature iz obveznih predmeta i to 2017./2018. godine:

Screenshot: podaci za XV. Gimnaziju (matura 2017./2018., učenici koji su pisali A razinu)

Cilj je analiza podataka kao podloga za informirano donošenje odluka o sustavu državne mature, razvoju vrednovanja i ocjenjivanja u školama.

– Odluke u obrazovanju moramo donositi temeljem analize podataka i prvi put imamo priliku maturu koristiti ne samo kao instrument upisa u visoko obrazovanje, nego i kao alat za unaprjeđenje kvalitete škola, rekla je ministrica Divjak.

Najveća odstupanja u Matematici – učenici u školi imaju puno bolje ocjene, nego na maturi

Izdvojeni članak
učenik piše zadaću za radnim stolom

Kako to? Lani gotovo polovica učenika prošla s pet, a rezultati mature bili su najlošiji u povijesti

Naglasila je da se pokazuje da su učenici prirodoslovnih gimnazija najbolji na maturi ne samo u matematici, nego na svim obveznim predmetima, te da je razbijen mit da su oni fah idioti i da znaju samo matematiku.

Najveća odstupanja pokazuju se na Matematici, ali ima ih i na maturi iz Hrvatskog gdje su ocjene u školi iz ova dva predmeta bolje nego na maturi. Što se Engleskog tiče, ocjene u školi dobro su usklađene s ocjenama učenika na maturi. Naravno, neke škole pokazuju drugačije podatke. Primjerice, XV. Gimnazija u Zagrebu (MIOC) ima gotovo jednake rezultate učenika u matematici u školi kao i na maturi (što je vidljivo iz gornje fotografije).

S ovim sustavom, matura će  dati povratnu informaciju školi pa će koristiti i ravnateljima, nastavnicima, učenicima, roditeljima, znanstvenicima i mnogim drugima te će, rekla je Divjak, maturu moći koristiti i za unaprjeđenje kvalitete škole.

Zašto nema podataka s posljednje mature?

Podataka s posljednje državne mature nema. Do sada su u e-matici podaci upisivani za mjesec do dva nakon mature.

– Po prvi puta ove godine, iz meni potpuno nerazumljivih razloga, ravnateljica NCVVO-a odlučila je da ne upisuju još uvijek podatke za prošlogodišnju maturu u e-maticu. Naravno mi inzistiramo na tome jer to tako ne može biti. E-matica je službena matica i moraju biti upisani podaci za prošlu godinu jer se ništa u međuvremenu vezano uz pravilnike ili zakone vezano uz to nije promijenilo. Ovo je važna povratna informacija školama za unaprjeđenje načina rada, rekla je ministrica Divjak na predstavljanju sustava.

NCVVO-u poslali smo upit o tome, ali do pisanja ovog teksta nismo dobili odgovor.