Divjak dobila važno upozorenje zbog vjeroučitelja: ‘Preispitajte svoje prioritete kako ne biste opet gasili požare Facebook statusima’
Nakon što je eskalirala situacija u razredu u kojem je divljao pomahnitali vjeroučitelj, danas se na Facebooku oglasila ministrica Blaženka Divjak. Poručila je da je situacija u Osnovnoj školi Matije Gupca ozbiljna te da Ministarstvo u školu šalje krizni tim za psihološku podršku. Dok ovakvim potezima resorna ministrica pokušava normalizirati situaciju, Forum za slobodu odgoja uputio joj je otvoreno pismo s upozorenjem da preispita prioritete svoga mandata te usmjeri svoj fokus na cjeloviti razvoj učenika i kvalitetnu pripremu učitelja.
Ministrica Divjak danas se na svojoj Facebook stranici oglasila o ozbiljnoj situaciji u OŠ Matije Gupca na zagrebačkoj Knežiji, gdje je vjeroučitelj Krešimir Bagarić jednom od osmih razreda održao strahoviti sat vjeronauka. Krajnje neugodna prepiska među učenicima tog razreda, sadržana od pritisaka i prijetnji učenici koja je svojim školskim kolegama pokušala objasniti koliko je pogrešno to što je Bagarić učinio, nagnala je Divjak na ‘vatrogasne’ mjere.
Na to se otvorenim pismom oglasio Forum za slobodu odgoja, neprofitna, nevladina organizacija koja promiče implementaciju obrazovnih standarda suvremenog demokratskog društva u hrvatski obrazovni sustav, ujedno i članica GOOD inicijative. Upozorili su ministricu da preispita prioritete svoga mandata jer se već niz godina sustavno zanemaruje rad s učiteljima i učenicima na razvoju osobnih i socijalnih kompetencija.
‘Umjesto rada na cjelovitom razvoju učenika i učenica, prednost se daje popularnim i nekontroveznim područjima’
Njihovo otvoreno pismo ministrici znanosti i obrazovanja prenosimo u cijelosti:
– Poštovana ministrice,
potaknuti žalosnim slučajem nedopustivog ispada vjeroučitelja u jednoj zagrebačkoj školi, ali još više potaknuti reakcijama same djece i mogućnosti da ovaj slučaj ostane bez primjerene kazne smatramo se odgovornim pozvati Vas da temeljito preispitate prioritete svoga mandata.
Umjesto rada na cjelovitom razvoju učenika i učenica, budućih građana i građanki ove zemlje, prednost se daje popularnim i nekontroveznim područjima koja iako potrebna u suvremenom društvu ne odgovaraju na sve potrebe mladih osoba, a posebno ne odgovaraju na potrebu razvoja njihovih društvenih, građanskih i osobnih kompetencija.
Zanemarivanje ovih u našim školama prijeko potrebnih tema imat će dalekosežne negativne posljedice koje niti jedno računalo, niti jedna linija koda, niti jedna pametna ploča neće moći riješiti. To nam pokazuje ovaj slučaj, ali i niz drugih sličnih slučajeva.