Drama uoči početka nastave: Škola kreće za 5 dana, a ministrica nije obavila važnu zadaću
Nova nastavna godina započinje u ponedjeljak, ali ministrica obrazovanja Blaženka Divjak još uvijek nije obavila poprilično važan zadatak. Postupak izdavanja suglasnosti odobravanje pomoćnika u nastavi Ministarstvo znanosti i obrazovanja još uvijek nije dovršilo za sve zahtjeve osnivača škola. Uz to, školama koje su to zatražile još uvijek nisu odobreni zahtjevi za početak rada posebnih razreda za djecu s teškoćama u razvoju.
Današnje tiskano izdanje Jutarnjeg lista donosi priču o novom propustu Ministarstva znanosti i obrazovanja. Za školsku godinu 2019./2020. Ministarstvo znanosti i obrazovanja primilo je više od 4.542 zahtjeva osnivača škola i udruga za odobravanjem pomoćnika u nastavi učenicima s teškoćama u razvoju. No, iako nova nastavna godina počinje u ponedjeljak, postupak izdavanja suglasnosti još nije završen, unatoč požurnicama koje Ministarstvu šalju pojedini osnivači škola, kao i molbama roditelja, piše Jutarnji list.
Ni požurnice nisu pomogle
Uz to, pojedine škole još uvijek čekaju i odobrenja za početak rada posebnih razreda za djecu s teškoćama, a razini Hrvatske takvih je zahtjeva predano za 36 razreda. Riječ je o razredima za učenike s lakšim i umjerenim intelektualnim teškoćama, kao i intelektualnim teškoćama, kao i učenike s teškoćama koji ugrožavaju svoju i tuđu sigurnost.
U Gradu Zagrebu pomoćnici su potrebni za 388 učenika, suglasnost je od MZO-a zatražena još u veljači, a do lipnja je Gradu dana suglasnost za pomoćnike tek 59-ero učenika. U srpnju su iz Gradskog ureda za obrazovanje MZO-u poslali i požurnicu, u kojoj upozoravaju na to da će se u školama kojima se ne izda suglasnost za otvaranje posebnih razreda i zapošljavanje pomoćnika, u pitanje dovesti primjereno školovanje učenika s teškoćama.
Iz Ministarstva, pak, situaciju pokušavaju umiriti izjavom kako se zahtjevi rješavaju žurno. Tako za Jutarnji list ističu da je od 36 zahtjeva za ustroj novih posebnih razreda 16 u postupku rješavanja suglasnosti, za deset je zatražena dopuna dokumentacije, a isto toliko ih je odbijeno. Suglasnost za zapošljavanje pomoćnika dana je u prvom krugu za 3.500 učenika, a 500 ih je odbijeno, nakon čega je formirano povjerenstvo koje je ponovno pregledalo zahtjeve i predložilo suglasnost za njih 315 od 545, prenosi Jutarnji.
Nema konkretnog odgovora hoće li razredi biti otvoreni do ponedjeljka
I dok roditelju učenika s teškoćama u razvoju još uvijek ne znaju hoće li u ponedjeljak djecu poslati u školu, iz Ministarstva na pitanje o tome hoće li škole otvoriti razrede za učenike s teškoćama od 9. rujna – nema konkretnog odgovora!
– U posebnom razredu učenik s teškoćama ima poseban kurikulum, uključujući i izostanak nekih nastavnih predmeta. Jasno je da iz takvog oblika obrazovanja nije moguć prijelaz u redovan oblik te da su učenikove mogućnosti izbora zanimanja smanjene, odnosno moguć je upis tek u pomoćna zanimanja. Konkretno, to znači da učenik nikada ne bi mogao ostvariti uvjete za otvaranje svog cvjećarskog obrta ili autolimarske radionice. Zbog toga, s jasnom opredijeljenosti Ministarstva za inkluziju i jednakopravnost svih učenika, ovaj oblik obrazovanja treba određivati s posebnom pozornošću i u potpunosti osviješteno što takav oblik znači za učenikovu budućnost, kazali su iz Ministarstva za Jutarnji list.