Dok je drugima Tjelesni podigao prosjek, za ovih osmero učenika on je prava noćna mora koja ga je narušila
Tjelesna i zdravstvena kultura brojnima je omiljeni predmet i sat opuštanja, no za junake našeg današnjeg teksta on je prava noćna mora. I dok ovim prvima on uglavnom služi za podizanje prosjeka, našim sugovornicima zbog njega je prosjek snižen, ugrožen im je upis na faks, a nekima i ukupan opći uspjeh. Svoje loše iskustvo s TZK-om podijelilo je s nama osmero učenika.
Jedni Tjelesni nisu igrali zbog zdravstvenih problema, drugi jesu, maksimalno su se trudili, ali baš im i nije išlo. Za osmero junaka naše današnje priče TZK je prava noćna mora koja im snižava prosjek ocjena. Nakon što su pročitali ispovijest učenika koji samo zbog Tjelesnog nije prošao s 5,0, svoju muku oko tog predmeta s nama je odlučilo podijeliti još osmero učenika.
Karlo
Kao svaki učenik gimnazije, htio sam što viši prosjek, a budući da sam sanjao o Strojarstvu u Zagrebu, htio sam apsolutno najviši. Ja doduše nisam bio odlikaš, ali opet, postoji razlika između četvorke koja je 3.9 i 4.0 kao i one 4.0 i 4.1. Kretenčina iz Tjelesnog ne samo da se izderavao na cijeli razred, nego i omalovažavao mene i liječio komplekse na meni. Kad sam pitao mogu li nešto ispraviti za višu ocjenu, nije htio. Dan danas sam svojoj bivšoj razrednici zahvalan što se zauzela za mene. Nisam bio pretjeranih tjelesnih sposobnosti, ali zar je to razlog da nekome trojku zaključiš?
Onda sam u 3. i 4. razredu bio oslobođen zbog svojeg tjelesnog ograničenja, i stvar je bila riješena, no je li to rješenje? Naravno da nije ljudi, ne dajte se zaj**avati.
Antonia
Profesorica iz moje drage gimnazijice nepravedno ocjenjuje cure, gimnazija je samo za cure. Ocjenjuje nas sve po istom principu, što nije u redu jer nemamo sve jednake tjelesne sposobnosti ni predispozicije što je logično jer nismo iste građe. Kako onda očekuje da jedna cura od 150 cm skoči jednako visoko ili jednako dobro igra košarku ili jednako brzo trči kao cura od 180 cm. Kakvo je to ocjenjivanje ako osoba sve radi tijekom cijele godine, muči se i trudi, donosi redovno opremu, a ima četvorku iz tjelesnog samo zato što ju profesorica ne voli. Tjelesni bi se trebao ili ne ocjenjivati ili ako baš treba neka se ocjenjuje po uloženom trudu i zalaganju za taj predmet.
Budimo realni, pa ni pola profesora koji predaju Tjelesni ne znaju pokazati, a kamo li napraviti kvalitetnu vježbu.
Tiana
Evo ukratko, u 1. razredu osnovne škole nakon pada na Tjelesnom i jakih bolova u kralježnici, utvrđeno je da imam kifozu i skoliozu. Ništa strašno ustvari, ali od tad nisam neke vježbe smjela raditi. Zbog toga nikada nisam imala 5, a učitelji su smatrali da ni ne mogu imati 5 jer ne radim sve što i drugi. Nije bilo nikakvih većih problema dok nisam došla u srednju i dobila profesora koji se koristi vojničkim režimom i izrazito je bezobrazan.
Unatoč tome što je imao sve potrebne liječničke potvrde što točno smijem vježbati, a što ne, tjerao me da radim jednako kao i drugi te sam se na jednom satu onesvijestila. Nakon toga je nažalost jedino rješenje bilo da me oslobode Tjelesnog u potpunosti.
Ana
Prošla sa 3.4 zbog Tjelesnog. Imam upalu pluća, no zbog kraja školske godine morala sam ići u školu zbog svih važnih testova i odgovaranja. Naravno, nisam ni smjela igrati Tjelesni, no moja profesorica nije imala razumijevanja i zaključila mi je ocjenu manje.
Ema
Zaključnu četvorku imam samo iz Tjelesnog. Svi učenici koji se u slobodno vrijeme ne bave sportom imat će u prvome razredu ocjenu dobar, u drugome i trećemu razredu imat će ocjenu vrlo dobar, a u četvrtome razredu odličan – samo zato što je to ideja koju je profesor izmislio u svojoj glavi. Većini učenika nije drago zbog toga, jer ako prođu sva četiri razreda s ocjenom 5.0, ostvaruju izravan upad u studentski dom, a ovaj profesor im to onemogućuje.
Robert
Imao sam jedva 2 iz tjelesnog, jako mi je narušen prosjek, zbog beskorisnog predmeta imam manje bodova za faks. Iskreno, zbog tjeskobe i paničnih napada od ove godine nisam igrao Tjelesni, skoro uopće. Rekao sam profesoru da je to razlog zašto ne igram i nadao sam se da će shvatiti nekako, ali rekao je da svako ima svoje probleme i uglavnom se bezobrazno ponašao prema meni, nije ni malo suosjećao ni ništa. Kako da mu objasnim koliko su tjeskoba i panični napadi užasni… Uglavnom zato, možda se može reći da je opravdana dvojka pošto stvarno nisam igrao, ali ne vidim smisla da mi to narušava toliko prosjek i bodove za faks.
Imao sam dokaze da mi se to događa jer sam bio na hitnoj zbog toga par puta, ali nije profesoru jasno kako mi je sve bilo uredu proteklih godina i sada odjednom nije.
Sara
Prvi sam razred jedne gimnazije, iz Tjelesnog mi je prosjek 4,2, a profesorica ne želi zaključiti 5. Tragično, to mi je jedina zaključna četvorka u 12 godina školovanja. Bitno da se u drugom razredu s prosjekom 3,7 zaključivalo 5 iz Tjelesnog.
Emily
Cijele godine redovno igram Tjelesni, nosim opremu, a u godini ukupno četiri puta nisam igrala da bih došla do prosjeka 3,74 što je zaključno 4. Ne bih se žalila da cura iz razreda koja ‘ima mengu 4-5 puta mjesečno’ i koju malo, malo ‘boli glava’ i više od pola godine nije igrala TZK dođe na prosjek 3,5. I tako ona i ja upadnemo u isti koš s četvorkom. Pravda? I ne baš, iako mi nije ugrozila prosjek ta četvorka svejedno mi se zgadio Tjelesni.