e-Škole: Pogledajte kako će u budućnosti izgledati nastava u hrvatskim školama
CARNet je za potrebe hrvatskih e-Škola izradio 100 scenarija podučavanja, koji će profesorima pomoći pri snalaženju u novom, digitaliziranom okruženju. Svaki scenarij predviđa korištenje tehnologije i inovativnih metoda u poučavanju matematike, kemije, fizike ili biologije. Rezultati projekta predstavljeni su na prošlotjednoj radionici za nastavnike, na kojoj su se mogli upoznati s novim pristupom u hrvatskim školama.
Pilot projekt e-Škole krenuo je 2015. godine kao dio šireg programa cjelovite informatizacije i stvaranja digitalno zrelih škola za 21. stoljeće. Cilj je do 2022. godine svim školama u Hrvatskoj omogućiti korištenje suvremenih tehnologija u nastavi kako bi se učenicima na kvalitetniji i zabavniji način ponudilo znanje koje će im biti potrebno za daljnje obrazovanje i funkcioniranje u modernom svijetu.
Scenariji potiču na korištenje multimedije, online alata te učenje kroz praksu
CARNet je do sada izradio 100 scenarija podučavanja za matematiku, kemiju, biologiju i fiziku, a do početka iduće školske godine završit će i preostalih 240 scenarija, s kojima će pomoći profesorima u korištenju novijih tehnologija.
Svaki od njih predlaže niz inovativnih ideja za provedbu specifičnih nastavnih tema kroz nastavne aktivnosti. Scenariji nastavnicima predlažu suvremene pedagoške metode, prikladnu tehnologiju, digitalni nastavni materijal i digitalni alat za provedbu nastavne aktivnosti.
Na primjer, u scenariju ‘Molekule sreće i nesreće’ predlaže se kvalitetna obrada teme alkoholizma i uživanja alkohola među mladima, kako bi se učenike potaknulo na kritičko promišljanje. Uz pozivanje predavača i moderatora popratne nastave, od profesora se traži i korištenje online upitnika, čiji će rezultati potaknuti na raspravu.
Pri obradi ove važne teme zamišljeno je i gledanje filma legendarnog Roberta Knjaza, ‘Razmisli – treba znati stati’. Sam film je izrađen kao nastavni materijal, a u njemu mnogobrojni stručnjaci i poznate osobe poput Enisa Bešlagića i Željka Pervana upozoravaju na opasnosti koje donosi prekomjerna konzumacija alkohola u maloljetničkoj dobi.
Ovaj scenarij podučavanja za kemiju u osmom razredu predviđa dijeljenje učenika u četiri skupine i provođenje vođenog gledanja filma za usmjeravanje pažnje đaka i razvijanje svijesti o uzrocima pijenja alkohola, mjestima na kojima se pije alkohol, ponašanju osoba pod utjecajem i posljedicama pijenja alkohola.
Tražit će se od učenika da iznesu svoje mišljenje
Po završetku filma od učenika će se tražiti da iznesu svoje mišljenje. Predviđa se i izrada pokusa kojim će se objasniti kemijski alkotest, ali i korištenje 3D prikaza molekula metanola i etanola.
Zanimljiv nam se učinio i scenarij za gradivo drugog razreda srednje škole ‘Sad me vidiš, sad me ne vidiš’. Nezasićene i prezasićene otopine, ioni, topljivost soli i utjecaj temperature na topljivost soli u hrvatskim se školama do sada obrađivao uglavnom pomoću papira i olovke, jednadžbi i definicija.
Ovi, do sada mnogima dosadni školski sati, digitalizacijom bi škola trebali postati puno zanimljiviji. Termodinamičke aspekte otapanja soli i slična svojstva školarci će usvajati kroz izradu jastučića za grijanje. Prvo će provesti istraživanje pomoću stranice Go Lab, a nakon što završe jastuk, profesorima se savjetuje da njihove uratke objave u obliku izložbe na online alatu Padlet.
Kako će izgledati gradivo iz predmeta koje volite učiti te hoće li dosadno gradivo postati zanimljivije, pogledajte na web stranici scenariji-poucavanja.e-skole.hr.
Kako izgleda film Roberta Knjaza, koji će se gledati na satu iz kemije, pogledajte na dnu.