Mnogi srednjoškoli često se žale kada im se dogodi da u
jednom danu pišu dvije pismene provjere znanja, a
također im se zna dogoditi da u jednom tjednu pišu i po
nekoliko testova. Dosta učenika nije svjesno da
postoji propisan broj testova, kao i ostala pravila
vezana uz to, koje donosi Pravilnik o načinima,
postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj
i srednjoj školi.
Pravilnikom se utvrđuju načini, postupci i elementi
vrednovanja odgojno-obrazovnih postignuća učenika u
osnovnoj i srednjoj školi, kao i prava i obveze. Mnogi
učenici ne znaju da je u istoj između ostalog propisan
broj testova koji se u jednom razrednom odjeljenju mogu
pisati u jednom danu ili tjednu.
Pravilnik predviđa pravila pisanih provjera znanja
Kada se dogodi da nastavnici slože raspored pismenog
provjeravanja znanja tako da se testovi preklapaju,
jedino što učenicima preostaje jest da jadikuju i spreme se za ispit najbolje što mogu. Međutim, ne
mora biti tako jer nastavnike možete upozoriti ako
pišete više testova u jednom periodu nego što je
predviđeno Pravilnikom.
Pisano provjeravanje provodi se poslije obrađenih i
uvježbanih nastavnih sadržaja, kontinuirano tijekom
nastavne godine. Nastavnik je dužan obavijestiti
učenike o opsegu sadržaja koji će se provjeravati i
načinu provođenja pisane provjere.
Mnogima se događalo da pišu više od jednog testa
dnevno, a naročito često se takvo što događa u vrijeme
pred kraj polugodišta.
Dnevno se smije pisati jedan, a tjedno najviše četiri testa
– U jednom danu učenik može pisati samo jednu pisanu
provjeru, a u jednome tjednu najviše četiri pisane
provjere, nalazi se u Pravilniku o načinima, postupcima
i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj
školi.
Pisane provjere moraju biti planirane u okvirnom
vremeniku pisanih provjera, a svaka ga je škola dužna
imati za tekuću školsku godinu. Do kraja trećeg tjedna
nastave u svakom polugodištu vremenik za sve razredne
odjele mora biti objavljen na oglasnoj ploči ili
mrežnoj stranici škole.
Ukoliko ste dogodi neočekivano postignuće razrednog
odjeljenja, odnosno učenika, nastavnik treba utvrditi
uzroke neuspjeha te ponoviti test. Također je prije
pisanja istog dužan organizirati dopunsku nastavu.