Hrvatska prvi put našla mjesto u CERN-u: Profesorica iz Koprivnice postala dio tima u programu ovog prestižnog instituta
Marina Furkes je profesorica matematike i fizike u Gimnaziji ‘Fran Galović’ u Koprivnici te ujedno prva hrvatska profesorica koja je našla svoje mjesto u CERN-u. Riječ je o najvećem istraživačkom laboratoriju fizike čestica, a Furkes je izabrana u tim od 48 profesora srednjih škola iz 20 zemalja koji će promicati učenje fizike, razmjenu iskustava s profesorima različitih nacionalnost i brojne druge aktivnosti.
Po prvi puta će Hrvatska imati svoga predstavnika, odnosno sudionika na programu kojeg organizira prestižni institut CERN u Švicarskoj koji se bavi istraživanjem fizike čestica. Naime, profesorica matematike i fizike u koprivničkoj Gimnaziji ‘Fran Galović’ Marina Furkes prijavila se na CERN-ov natječaj ‘High School Teachers Programme for 2014’ te je izabrana kao član tima od 48 srednjoškolskih profesora iz 20 zemalja svijeta.
Edukacija za profesore traje od 6. do 26. srpnja, a neki od ciljeva programa koje propisuje ovaj institut su promicanje učenja fizike, posebice fizike čestica među gimnazijalcima, promicanje razmjene znanja i iskustva s profesorima različitih nacionalnost, izložiti profesore istraživanju na CERN-u te poticati suradnju ovog laboratorija s postojećim obrazovnim programima unutar EU.
– Budući da je Hrvatska još u predprocesu prijave zemalja članica CERN-a, financijski troškovi spomenute edukacije nisu pokriveni tako da bih se željela zahvaliti Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta, Koprivničko-križevačkoj županiji, Gradu Koprivnici, Podravci d.d. i Gimnaziji ‘Fran Galović’ Koprivnica što su mi omogućili da budem jedina predstavnica Hrvatske na ovako velikom događaju, izjavila je profesorica Furkes.
Učenici Gimnazije ‘Fran Galović’ Koprivnica u suradnji s PMF-om te Institutom Ruđer Bošković prošle su godine na vlastitu inicijativu posjetili sjedište CERN-a u Švicarskoj. Tom prilikom imali vidjeli su LHC akcelerator koji je smješten 100 metara ispod zemlje na granici Švicarske i Francuske te koji je dugačak 27 kilometara. Kako profesorica Marina Frukes ističe to iskustvo je bilo od velike važnosti za obrazovni sustav ne samo tih učenika, nego i novih naraštaja koji dolaze.