Pretraga

Ispisivanje razreda zbog problematičnog učenika rezultiralo otkazom učiteljici koja mu nije predavala

Posljedice nerješavanja situacije s problematičnim učenikom, koji je promijenio više škola i zbog kojega učenici u Novom Zagrebu nisu dolazili na nastavu, i dalje se osjećaju u njegovoj bivšoj školi. Kako smo doznali, u Osnovnoj školi Miroslava Krleže, gdje se zbog tog učenika ispisao skoro cijeli razred, otkaz će dobiti učiteljica prvog razreda koja mu uopće nije predavala. Na njeno mjesto doći će raditi učiteljica četvrtog koja je zbog problematičnog učenika ostala bez razreda i nije imala kome predavati te je nastao organizacijski višak. U vezi toga smo kontaktirali i školu iz koje su nam objasnili o čemu se radi.

Foto: Canva | Osnovna škola Miroslava Krleže Zagreb

Priča počinje na samom početku nastavne godine 2024./2025. u Osnovnoj školi Miroslava Krleže u Zagrebu. Tada se, zbog problematičnog učenika i njegovog višemjesečnog maltretiranja vršnjaka, gotovo cijeli razred ispisao iz škole. Tek nakon toga učenik dobiva premještaj u drugu školu u Novom Zagrebu. I ondje je, prema navodima roditelja učenika, ponovno stvarao probleme zbog čega roditelji nisu puštali djecu na nastavu nekoliko dana.

U Osnovnoj školi Miroslava Krleže razred je tako činila nekolicina preostalih učenika. Oni koji su se ranije ispisali nisu se vratili. Stoga je učiteljica koja im je predavala – ostala bez razreda. Došlo je do ukidanja tog razreda i nastao je organizacijski višak. Kako doznajemo, rješenje za učiteljicu koja nema više kome predavati je – davanje otkaza drugoj učiteljici. Odnosno, učiteljica prvog razreda, koja uopće nije predavala problematičnom učeniku, postaje organizacijski višak, a na njenu poziciju dolazi učiteljica četvrtog koja je zbog već spomenutog učenika ostala bez razreda.

Roditelji se pitaju: ‘Kako je ovo moguće?’

Posljedice sustava koji nije u stanju riješiti situaciju s problematičnim učenikom i dalje utječu na učenike, roditelje, ali i zaposlenike Osnovne škole Miroslava Krleže. O otkazu učiteljice, koja s učenikom nije imala nikakve veze, doznali smo iz izvora bliskog školi (identitet poznat redakciji).

– Nakon što je, zbog nesposobnog i tromog sustava (škola? Grad? Ministarstvo?), doslovno uništen jedan skoro skladan i uzoran razred i pretvoren u grupu isfrustriranih učenika i njihovih roditelja, pa su (uz psihološke tretmane) ‘razbacani’ po mnogim zagrebačkim školama, na red su, u čitavom nizu apsurda, ni krivi ni dužni, došli i prvašići iste škole. Kako? Najavljeno je kako učiteljica razreda, koji je ugašen u ponedjeljak, dolazi upravo u 1. razred, a stalna učiteljica tog razreda dobiva otkaz kao tehnološki višak, stoji u mailu.

Ističe se kako je ‘neprihvatljivo da se u cijelom slučaju nitko ne brine o djeci’, kao ni o ‘njihovom emocionalnom stanju’ i u konačnici se sve ‘prelama preko leđa prvašića’. Navodi se kako su kroz proteklih mjeseci učenici prvog razreda Osnovne škole Miroslav Krleža stekli divan odnos s učiteljicom, a za njezin ostanak su se pokušali izboriti i roditelji prvašića.

– Dio roditelja prvašića je bezuspješno pokušao djelovati unutar škole i nakon što je peticija roditelja upućena i gradonačelniku, sada se još samo čeka na najavljenu svojevrsnu ‘egzekuciju’ omiljene nastavnice na sastanku Školskog odbora u petak, 18. listopada u 15 sati. Promjena učiteljice u ovoj fazi školske godine, koja je od esencijalne važnosti za prilagodbu djece na školu, može negativno utjecati i destabilizirati obrazovni napredak prvašića. Postupci škole i indiferentnost svih nadležnih školskih i gradskih institucija su zaista zabrinjavajući obzirom da isti i dalje djecu ne stavljaju u prvi plan i uopće nisu svjesni što (ne)čine onima zbog kojih postoje. Tako se zapravo nastavila trakavica slučaja koji je zaokupio i sablaznio čitavu hrvatsku javnost, samo što su sada nove žrtve djeca koja su tek sjela u školske klupe, navodi u izvor u mailu.

Izdvojeni članak

Zašto nećete pročitati ime učenika zbog kojeg se bojkotira nastava i zašto brišemo komentare koji ga otkrivaju?

Iz škole poručuju: ‘Učiteljica će nastaviti raditi u drugoj školi’

Obraćanje medijima i javnosti im je, kako kažu, ostao posljednji potez. U telefonskom razgovoru za portal srednja.hr izvor blizak školi navodi kako su roditelji za otkaz učiteljici prvašića saznali slučajno te da službenu obavijest o tome još nisu dobili. Istaknuli su kako ih je ravnateljica Silvana Galinović na hitan zahtjev primila na razgovor oko novonastale situacije te da je odgovornost za otkaz učiteljici njihove djece ‘prebacila’ na Grad Zagreb.

– Obratili smo se i Gradu iz kojeg su nam rekli da o tome odlučuje škola. Svi osim jednog roditelja su potpisali peticiju da učiteljica prvog razreda ostane na svom radnom mjestu. Roditelji ne osporavaju učiteljicu koja je ostala bez svojih učenika, nego traže da se ona izmjesti na drugo mjesto, a ne na mjesto manje podobne osobe, odnosno osobe s manje staža. Ne žele dopustiti da učiteljica njihovih prvašića postane kolateralna žrtva sustava, objašnjava izvor za srednja.hr.

Kontaktirali smo i Osnovnu školu Miroslava Krleže iz koje su nam potvrdili kako će učiteljica prvog razreda dobiti otkaz zbog organizacijskog viška.

– S obzirom na to da po propisima ne možemo imati razredni odjel sa samo tri učenika, u našoj školi ustrojen je jedan razredni odjel četvrtih razreda manje. Slijedom navedenog, temeljem Kolektivnog ugovora i Pravilnika o kriterijima za donošenje odluke o prednosti pri zapošljavanju, jednu učiteljicu dužni smo Povjerenstvu za viškove i manjkove Grada Zagreba iskazati viškom. Povjerenstvo će navedenu djelatnicu uputiti u neku od osnovnih škola koje trenutno imaju potrebu za zapošljavanjem učitelja razredne nastave te će ona nastaviti raditi u drugoj školi, rekli su nam iz Osnovne škole Miroslava Krleže.

Izdvojeni članak
predavanje_fakultet_učionica_dvorana_studenti (1)

Učenik zbog kojeg se ispisao čitav razred probleme pravi i u novoj školi: ‘Pipka našu djecu i simulira seks’

Kako se određuje organizacijski višak u školama?

Prema Pravilniku o kriterijima za donošenje odluke o prednosti pri zapošljavanju, u kojemu se definiraju i kriteriji u postupku zbrinjavanja organizacijskih viškova, navodi se bodovanje zaposlenika koji obavljaju isti posao kako bi se odredilo tko će, ugrubo rečeno, ostati bez posla u toj školi.

– U postupku zbrinjavanja organizacijskih viškova sastavlja se lista zaposlenika kojima je prestao ugovor o radu na neodređeno puno radno vrijeme, odnosno ugovor o radu na neodređeno vrijeme u dijelu radnog vremena kako bi se donijela odluka o prednosti pri upućivanju zaposlenika na rad u drugu školu, piše u Pravilniku.

To znači da, iako je učiteljica koja je ostala bez razreda i bez posla te je njeno radno mjesto postalo organizacijski višak, škola mora napraviti bodovanje svih zaposlenika na istom tom radnom mjestu prema određenim kriterijima. U kriterije za bodovanje organizacijskih viškova spada duljina staža, dob zaposlenika i socijalne prilike. Ako se dogodi da prema navedenim kriterijima dvije osobe imaju isti broj bodova, onda se boduju dodatni kriteriji – roditeljstvo, zdravstveno stanje, osoba koja je već ranije bila iskazana viškom i udaljenost od mjesta prebivališta do škole koje je iskazala potrebu zapošljavanja.

Ispada da je učiteljica prvašića u ovom slučaju imala manje bodova od učiteljice koja je ostala bez razreda te će ona, prema Pravilniku, biti proglašena organizacijskim viškom i bit će premještena na rad u drugu školu. Tako da se apeli iz maila izvora i peticija roditelja ne mogu uzeti u obzir jer je škola – ako je proces određivanja organizacijskog viška odrađen u skladu s Pravilnikom – svoj dio napravila po propisima.

Pravilnik o kriterijima za donošenje odluke o prednosti pri zapošljavanju možete pogledati u dokumentu niže. Napomena: ako vam dokument nije vidljiv, potrebno je osvježiti stranicu.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
Izdvojeni članak
žena na klupi sjedi i drži se za glavu rukom s kutijom sa stvarima iz ureda sa svog radnog mjesta jer je dobila otkaz

Kako se zbrinjavaju organizacijski viškovi u obrazovanju? Lani ih je u jednoj županiji bilo 46

Tko se brine za organizacijske viškove u školama?

Za organizacijske viškove u osnovnim i srednjim školama brinu se povjerenstva na razini županije i povjerenstva na razini države. Prema Kolektivnom ugovoru, za zaposlenike u osnovnim školama na razni države djeluje zajedničko Povjerenstvo za viškove i manjkove Ministarstva znanosti i obrazovanja i Sindikata hrvatskih učitelja, a na razini županija ili Grada Zagreba formira se zajedničko županijsko ili gradsko povjerenstvo.

– Povjerenstvo na razini države čine dva predstavnika Ministarstva i dva predstavnika Sindikata. Povjerenstvo na razini županije čine dva predstavnika ureda državne uprave u županiji, odnosno Gradskog ureda i dva predstavnika Sindikata. Povjerenstvo na razini države donosi Pravilnik o kriterijima za donošenje Odluke o prednosti pri zapošljavanju. Povjerenstvo na razini države donosi Poslovnik o radu te se isti primjenjuje na razini županija i Grada Zagreba, navodi se u Kolektivnom ugovoru za zaposlenike u osnovnoškolskim ustanovama.

Sve o viškovima u školstvu možete pročitat u našem tekstu, a detalje iz Kolektivnog ugovora o zbrinjavanju viškova u osnovnim školama možete pogledati u dokumentu ispod. Napomena: ako vam dokument nije vidljiv, potrebno je ponovno učitati stranicu.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab