Istraživanje: Petina ispitanika u Hrvatskoj zarađuje na instrukcijama
Portal EduCentar je istražio jesu li instrukcije uistinu nužno zlo ili je u pitanju lijenost pojedinaca. Velika većina odnosno tri četvrtine ispitanih (74 posto) naglasilo je da nema potrebu za uzimanjem instrukcija, dok s druge strane 21 posto sudionika istraživanja zarađuje davanjem instrukcija.
Portal EduCentar je na oko 300 ispitanika istražio jesu li instrukcije zaista nužno zlo ili je u pitanju lijenost pojedinaca. Ispalo je da tri četvrtine ispitanih nema potrebu za uzimanjem instrukcija, dok s druge strane petina njih zarađuje držeći tu vrstu privatne poduke.
Preko pola sudionika istraživanja (53 posto) tvrdi da su instrukcije posve nepotrebne.
– Ako imalo paziš na satu, instrukcije su potpuno nepotrebne. Ako si lijen i ne slušaš, onda ti niti instrukcije neće pomoći da shvatiš gradivo, govori jedan od ispitanika koji nikada nije koristio instrukcije.
Sudionici istraživanja koji su ‘unovčili’ svoje znanje, najčešće daju instrukcija iz matematike, fizike, kemije, ali i stranih jezika.
– Davanje instrukcija iz matematike i fizike omogućilo mi je tjedan dana ljetovanja, zanimljiv je komentar jednog ispitanika.
S druge strane malo više od četvrtine ispitanih (26 posto) priznaje da su instrukcije za njih ‘nužno zlo’. Predmet zbog kojeg najčešće uzimaju privatnu poduku je tradicionalno matematika.
Jedan od ispitanika osvrće se na status učitelja i profesora u društvu komentarom da ‘nemaju želju prenijeti znanje jer su previše ogorčeni malom plaćom i situacijom u državi’ te je stoga primoran potražiti pomoć u obliku instrukcija.