Pretraga

Izašao priručnik za učenike koji će im pomoći suočiti se s kriznim situacijama poput potresa i pandemije

A- A+

U sklopu programa ‘Škole podrške’, Forum za slobodu odgoja izradio je priručnik ‘Protresi!: zbirka nastavnih priprema za razvoj emocionalne otpornosti i suočavanja s krizom’ koji je prvenstveno namijenjen školama Sisačko-moslavačke županije kao potpora u radu s učenicima na razvoju dobrog mentalnog zdravlja. Radionicama, koje se nalaze u tom priručniku, nastoji se odgojno-obrazovnim radnicima pružiti pomoć i potpora kako bi sami mogli pomoći svojim učenicima, ali i sebi, te kako se nositi s traumatskim događajima, kako se prilagoditi i steći toliko potrebnu otpornost na stresne situacije u svakodnevnom životu.

učionica učenici razred

Foto: Unsplash; Taylor Wilcox

Prošla godina bila je stresna za mnoge, a posebice za učenike i sve one na području Sisačko-moslavačke županije koju je uz pandemiju pogodio i snažan potres. Istraživanje je pokazalo kako su učenici duboko traumatizirani tim događajima pa je u sklopu programa ‘Školske podrške’ izdan priručnik ‘Protresi!: zbirka nastavnih priprema za razvoj emocionalne otpornosti i suočavanja s krizom‘.

‘Mladima je jako puno toga oduzeto’

Zbirka predstavlja dvadeset nastavnih priprema namijenjenih nastavnicima i učenicima. Radionicama se nastoji odgojno-obrazovnim radnicima pružiti pomoć i potpora kako bi sami mogli pomoći svojim učenicima, ali i sebi, te kako se nositi s traumatskim događajima, kako se prilagoditi i steći toliko potrebnu otpornost na stresne situacije u svakodnevnom životu.

– Nakon prve faze, preživljavanja i snalaženja, morali smo naučiti živjeti sa sobom, pa onda i s drugima oko nas. Nekima je lakše praviti se da je sve u redu, a oni snažniji, oni koji su nekako bolje prošli, oni s više podrške, dobro se sa svime nose i vide svjetlo na kraju tunela. No, neki samo nastoje biti snažni, i „gurati dalje“, a osjećaju se napeto, pod stresom, iscrpljeno. Ili tužno. Ili ponekad ljuto. Ovisi o temperamentu, i trenutku. Vidimo i na djeci. Mladima je jako puno toga oduzeto i kao da su zaustavljeni u tim ključnim godinama odrastanja i sazrijevanja, piše u samom uvodu ovog priručnika.

Izdvojeni članak
potres zagreb

Narušeno je psihičko zdravlje učenika: Potresa se boje više nego koronavirusa

‘Obratimo pozornost na to kako se osjećaju naši učenici’

Radionice su namijenjene učenicima od 1. razreda osnovne škole do 4. razreda srednje škole te se bave svakodnevnim temama koje okružuju i prate učenike na nastavi i tijekom boravka s vršnjacima: kako se nositi sa stresom, boli, tugom i gubitkom, brigom, tjeskobom i panikom, osjećajem izdvojenosti i osamljenosti, ali i sramom zbog različitosti; kako komunicirati s drugima, a pritom se bez konflikta zauzeti za sebe.

– Obratimo pozornost na to kako se osjećaju naši učenici, pokažimo iskreno zanimanje za njih, saslušajmo ih što nam govore, dajmo im do znanja da su važni i da je važno ono što misle, osjećaju i žele. Međusobna podrška je uz suosjećanje, empatiju i solidarnost ključ za učinkovito nošenje sa stresnim i traumatskim situacijama, a učiteljska i nastavnička profesija pokazale su se neophodnima kao konstanta i sidro uslijed traumatičnih zatvaranja zajednice unutar zidova vlastitih kuća koje su uslijed potresa srušene ili su nesigurne te se ljudski život skrasio unutar kontejnera, piše u uvodu priručnika.

Tiskano je 500 primjeraka, a priručnik možete skinuti i u PDF-u. Ako vam dokument ispod nije vidljiv, potrebno je osvježiti stranicu.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [2.68 MB]