Pretraga

Jedanaest nastavnika PiG-a uputilo javno pismo: ‘Još uvijek živimo u demokraciji, zar ne?’

A- A+

Jedanaest nastavnika Politike i gospodarstva potpisalo je dopis u kojem su ponovno iskazali zabrinutost oko organizacije tog predmeta u modularnoj nastavi strukovnih škola. Naime, nastavnici su tvrdili da će u reformi predmet biti ukinut, dok su iz Agencije rekli da će ostati izborni modul. Nastavnici u dopisu koji su poslali vlasti i medijima traže transparentnost i demokratičnost u radu državnih institucija koje kreiraju sustav obrazovanja i potporu društvenih aktera za važnost političkog obrazovanja mladih.

dopis PiG

Dopis nastavnika PiG-a | foto: srednja.hr

Nakon što su nedavno nastavnici Politike i gospodarstva pokrenuli peticiju kojom žele spriječiti proces ukidanja tog predmeta u srednjim strukovnim školama, sada su vlasti i medijima poslali dopis oko poticanja dijaloga i rješavanja nastale situacije. U dopisu koji potpisuje 11 nastavnika PiG-a traži se potpora društvenih aktera i političkih dionika oko važnosti političkog obrazovanja mladih.

‘Mogli bismo primjerice ukinuti i nastavu engleskog jezika u strukovnim školama jer učenici uče hrvatski i znaju prepoznati prezent’

– Tražimo transparentnost, odnosno demokratičnost u radu državnih institucija koje kreiraju sustav obrazovanja, s naglaskom na otvorenost prema nastavnicima i učenicima koji su nositelji tih kreacija. Mi, nastavnici Politike i gospodarstva, imamo pravo znati hoćemo li mlade, buduće generacije u strukovnim školama, poučavati značaju i važnosti demokracije kao i promicanju demokratskih vrijednosti. Ipak, živimo u demokraciji. Još uvijek, zar ne?, stoji u dopisu.

Podsjetimo, peticiju koju je dosad potpisalo gotovo 1.000 osoba pokrenulo je Županijsko stručno vijeće nastavnika Politike i gospodarstva. Nastavnici su u prosincu tvrdili da će u modularnoj nastavi, reformi koja čeka srednje strukovne škole, Politika i gospodarstvo biti ukinuta kao predmet. Iz Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO) kazali su nam da je za modularnu nastavu predviđen modul istog imena koji će moći biti izborni ili fakultativni modul u strukovnom dijelu kurikuluma.

Nastavnici su naveli i niz razloga zbog kojih bi se gubitak PiG-a kao nastavnoga predmeta ili modula iz strukovnog obrazovanja dugoročno mogao negativno odraziti na demokraciju u Hrvatskoj. Istaknuli su da Građanski odgoj, Poduzetništvo ili druge međupredmetne teme nisu isto kao predmet PiG-a gdje se ishodima pristupa opširnije i temeljitije.

– Prema analogiji mogli bismo primjerice ukinuti i nastavu engleskog jezika u strukovnim školama jer učenici uče hrvatski i znaju prepoznati prezent. Analogiji tu ipak nema mjesta, nije svaki prezent isti, kao što nije isto sustavno učiti pojmove političke pismenosti u zasebnom predmetu i nesustavno u međupredmetnim temama modularne nastave, stoji u dopisu.

Izdvojeni članak
ispitna knjižica s državne mature i udžbenik za predmet politika i gospodarstvo

Nastavnici PiG-a pokrenuli peticiju, kažu da se predmet ukida u strukovnim školama: Agencija tvrdi drukčije

‘U Hrvatskoj zabrinjava potez kojim se svim mladima u strukovnim školama uskraćuje mogućnost učenja o političkoj participaciji’

Nastavnici pišu da će građani bez PiG-a biti politički nepismeni jer ni jedno istraživanje o političkoj pismenosti u Hrvatskoj, tvrde, ne pokazuje izvanredne rezultate. Ipak, napomenuli su da se kritika može uputiti i nastavnicima. Spomenuli su i da Europska unije traži uvođenje više edukacija i obrazovanja u području političke participacije.

–  Ukidanje svih sadržaja Politike i gospodarstva ne vodi u smjeru pridržavanja javnih politika dokumenta koje su naši demokratski predstavnici i usvojili. Dok EU razvija različite i jake programe širenja političkog opismenjavanja među građanima EU, Erasmus+ projektima i javnom politikom, u Hrvatskoj zabrinjava potez kojim se svim mladima u strukovnim školama uskraćuje mogućnost učenja o političkoj participaciji, piše u dopisu.

Nastavnici su zabrinuti, stoji u dopisu, i što se informacije oko uvođenja modularne nastave dobivaju neslužbeno na stručnim skupovima nastavnika ili putem medijskih natpisa. Istaknuli su da je proces implementacije, osmišljavanja ili ukidanja PiG-a nepoznanica. Naveli su i da svi građani trebaju biti informirani o poveznici između političkih i ekonomskih procesa kako se ne bi živjelo u zabludi da je ‘tržište rada prirodna pojava ili još gore, magična pojava – korupcija i nepotizam nisu hrvatska stvarnost kao neka nevidljiva sila; oni su rezultat odluka informiranih na štetu neinformiranih’.

Izdvojeni članak

Nastavnici Povijesti tvrde da im se smanjuje satnica u strukovnim, Agencija: ‘Ti dokumenti nisu objavljeni’

‘Ne vidimo svijetlu budućnost demokracije u Republici Hrvatskoj ako se ukidanje PiG-a provede’

– Većina nastavnika i nastavnica koji bi dobili otkaz ili bi im se smanjila satnica iako su u egzistencijalno prekarnoj situaciji, najvjerojatnije neće izgubiti život. Međutim, država koja je odlučila ukloniti nastavnike koji u obrazovnom sustavu obrazuju mlade za političku participaciju i ekonomsku svijest, zabrinjava autore i autorice ovog teksta. Ideja, kako će se mladima omogućiti bolja budućnost, a nastavnicima osigurati bolje uvjete rada ukidanjem PiG-a bila bi komična da nije tragična. Jedino ovaj predmet u srednjoškolskom obrazovanju omogućava učenicima uvid u funkcioniranje demokratskih institucija te daje okvir za razumijevanje nefunkcioniranja istih. Ne vidimo svijetlu budućnost demokracije u Republici Hrvatskoj ako se ukidanje PiG-a provede, stoji u dopisu.

Nastavnici su pojasnili i da imaju pravo na odgovore što se događa s predmetom Politika i gospodarstvo u strukovnim školama. Dopis potpisuju Tanja Carić, Ante Ćopo, Atila Lukić, Emira Miščančuk, Zlata Paštar, Natalija Palčić, Branka Pelin, Željka Travaš, Dušanka Vergić, Sanja Zagorec i Ivana Žnidarić Kajić. Podsjetimo, peticiju nisu pokrenuli samo nastavnici PiG-a, već i povijesti. Oni su se pobunili jer su, prema njihovom pismu, došli u posjed nacrta kurikuluma za četverogodišnje programe i prema kojemu je satnica Povijesti drastično smanjena u modularnoj nastavi. Cijeli dopis nastavnika PiG-a možete pročitati u nastavku. Ako vam dokument nije vidljiv, osvježite stranicu.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab