Pretraga

Jednostavnom igrom shvatite kako funkcioniraju društvene privilegije

A- A+

Jedan je srednjoškolski profesor proveo jednostavan eksperiment kojime je svojim učenicima želio pokazati kako funkcionira današnje društvo. Točnije, želio je razviti svijest o društvenim privilegijama, klasama i klasnoj mobilnosti.

http://www.buzzfeed.com

Jednom sam prilikom vidio srednjoškolskog nastavnika kako izvodi jednostavan, ali upečatljiv, eksperiment ne bi li svojim učenicima objasnio socijalne privilegije, klase i klasnu mobilnost, započinje svoju priču BuzzFeed– ov Nathan W. Pyle.

Učitelj je na početku podijelio svojim učenicima po komad papira i zamolio ih da ga zgužvaju.

http://www.buzzfeed.com

Nakon toga je ispred učenika postavio kantu za smeće.

http://www.buzzfeed.com

– Ova igra je jednostavna. Svi vi predstavljate populaciju neke države, u kojoj svatko ima pravo oboatiti se i prijeći u višu klasu, kazao je profesor učenicima.

http://www.buzzfeed.com

– Sve što trebate napraviti da bi prešli u višu klasu je ubaciti svoj zgužvani papir u kantu, i to s mjesta gdje sjedite, nastavio je.

http://www.buzzfeed.com

Učenici iz zadnjih redova odmah su se počeli žaliti.

– Ovo nije fer!, vikali su jer su shvatili da ekipa ispred njih ima puno veće šanse da pogodi u kantu.

http://www.buzzfeed.com

Nakon ‘bacanja’, rezultati su bili očekivani. Većina učenika iz prvog reda, iako ne svi, pogodilo je u kantu, a većina iz zadnjih redova je promašila.

http://www.buzzfeed.com

– Što ste bliže bili kanti, imali ste veće šanse pogoditi. Na isti način funkcioniraju i društvene privilegije. Jeste li primijetili da su oni koji se žale iz zadnjih redova?, objasnio je nastavnik.

http://www.buzzfeed.com

– S druge strane, manja je mogućnost da će učenici iz prednjih redova biti svjesni svoje privilegije. Sve što oni vide je dva metra od njih do cilja (kante), nastavio je nastavnik.

http://www.buzzfeed.com

– Vaša je zadaća, kao onih koji su dio obrazovnog sustava, da budete svjesni svoje privilegije. I da iskoristite tu svoju privilegiju koju nazivamo ‘obrazovanje’ da date sve od sebe i postignete velike stvari u životu. A, paralelno, zagovarate i interese onih koji su ‘u redovima iza vas’, zaključio je nastavnik.

Je li ova priča istinita ili nije, nije niti bitno. Eksperiment je dobra ilustracija društva u kojem živimo i sreće koju imamo samim time što smo u mogućnosti ići u školu, na što se mnogi, prečesto, žale.