Pretraga

Jesu li prijemni rješenje za superodlikaše? ‘Nisam siguran da bismo se tome trebali vratiti’

A- A+

Problem superodlikaša postoji već dulje vrijeme, a posebice pogađa Grad Zagreb. Učenicima više nije dovoljno da prođu osnovnu školu s 5.0 kako bi upisali neke gimnazije. Upravo zbog toga je osam srednjih škola uvelo prijemne ispite kako bi provjerili njihovo stvarno znanje u usporedbi s ocjenama koje su imali u osnovnoj školi. Za mišljenje o ovom problemu te kako ga je najbolje riješiti upitali smo pročelnika Ureda za obrazovanje, sport i mlade Grada Zagreba, Luku Juroša u našem podcastu.

Foto: srednja.hr

Pojava superodlikaša češća je u Gradu Zagrebu nego u drugim dijelovima Hrvatske, potvrdio nam je to u podcastu pročelnik Ureda za obrazovanje, sport i mlade Grada Zagreba, Luka Juroš. Učenicima koji žele upisati nešto bolje gimnazije u glavnom gradu Hrvatske nije dovoljno što su u osnovnoj školi svaki razred prošli s prosjekom 5.0. Upravo zbog ovog problema osam srednjih škola provodi prijemne ispite.

– Hrvatska nije jedina država koja se s time suočava. U Americi je isto inflacija ocjena na fakultetima. Ja nisam svjestan postoji li neko očito rješenje. Modeli postoje, možete promijeniti sustav ocjena tako da se onda nitko ne snalazi i ne postoje referentne točke. Znači, ako maknemo s 1 od 5 na 5 do 10, pa imamo drukčiji raspon, drukčije kriterije, onda se može na neki način resetirati. Imamo nacionalne ispite, a njihov efekt ćemo tek vidjeti. Imamo ispite za upis u srednje škole, odnosno prijemne koje je Hrvatska i ranije imala. Ali, nisam siguran da bismo se tome trebali vratiti, ispričao je Juroš.

Dodao je kako se prije posezanja za bilo kakvim rješenjem treba najprije utvrditi točan uzrok pojave superodlikaša. Kao mogući problem te pojave, posebice u Zagrebu, vidi u kulturi odnosa između roditelja i nastavnika, s učenicima u sredini. Kaže kada bi se taj odnos popravio, da bi to riješilo i druge probleme pored problema sa superodlikašima.

– Mora se promijeniti način pristupa obrazovanju. Imamo, vidimo i čitamo puno situacija o odnosu roditelja i škola, jer se školama čini da postoji veliki pritisak roditelja, dok se roditeljima čini da škole ne reagiraju na dobar način. Znači, postoji ta neka obostrana frustracija koja je u Hrvatskoj na jednoj stvarno visokoj razini. Rješenje je, dakle, puno veći partnerski odnos povjerenja, a sudjelovanje roditelja u radu škola mora biti sastavni dio rješenja, poručio je Juroš.

Cijeli podcast s pročelnikom s kojim smo pričali i o ostalim problemima Hrvatskog obrazovanja možete pogledati na našem YouTube kanalu ili u video ispod.