Pretraga

Kako treba podučavati LGBT teme u školama? Stručnjakinja objasnila što je uputno izbjeći

A- A+

Marina Štambuk, psihologinja i autorica prvog istraživanja o potrebama LGBTIQ mladih u obrazovanju, gostovala je u našem podcastu. Među ostalim dotakli smo se pitanja kako podučavati LGBTIQ teme u školama, a naša sugovornica ima zanimljiv prijedlog.

Marina Štambuk

Marina Štambuk, psihologinja i autorica prvog istraživanja o potrebama LGBTIQ mladih u obrazovanju gostovala je u podcastu srednja.hr
Foto: srednja.hr

Povodom Međunarodnog dana borbe protiv homofobije, transfobije i bifobije ugostili smo psihologinju Marinu Štambuk u našem podcastu. Ona je napravila prvo domaće istraživanje o potrebama LGBTIQ mladih u obrazovanju te smo s njome razgovarali o tome kakvo je stanje u našim školama, koji je najveći problem za gej i trans učenike te što definitivno treba mijenjati.

Štambuk smatra kako je učenicima, posebice onima u srednjoj školi kada se u tim godinama mladi tinejdžeri najviše traže i preispituju svijet oko sebe, pa tako i svoju seksualnost i rodni identitet, vrlo bitno i važno imati povjerenja u profesore na koje se mogu osloniti. Osim toga, ističe da je bitno LGBTIQ teme uvrstiti u obrazovni sustav te da je važno kroz školovanje pričati o društvenim promjenama. Što je rekla o slikovnici Dugine obitelji možete pogledati ovdje.

U razgovoru smo se dotakli mnogo tema, a kako smo portal specijaliziran za obrazovanje i mlade, najviše smo se osvrnuli na LGBTIQ sadržaje u školama. Kako i samo istraživanje sugerira, LGBTIQ sadržaji nerijetko su nevidljivi, ili se o njima govori u negativnom kontekstu. Pitali smo našu sugovornicu da nam kaže na koji način bismo trebali mijenjati obrazovni sustav i kako točno te teme uključiti u sustav koji ih često ignorira. Što je rekla možete vidjeti u kratkom videu ispod.


Cijeli podcast s Marinom Štambuk o LGBTIQ učenicima u našim školama pogledajte u videu ispod.