Pretraga

Katastrofalan tlocrt u udžbeniku za šesti osnovne digao arhitekte noge: Tko odobrava ove knjige?

A- A+

Ulazna vrata vode u kuhinju, odnosno blagovaonicu sa stolcima veličine tanjura. U blagovaonici je dimnjak, ne i peć. Dnevni boravak, preuzak i premalen, u njemu sofa i kauč manji od kreveta. TV u dnevnom boravku nalazi se uz jedan zid, a emitira u zid koji je udaljen 140 centimetara. U sobu se teško ulazi zbog sudaranja s ormarom i krevetom. U kupaonici je WC školjka do koje odrasla osoba može doći eventualno bočno.

izvor: Facebook

To je kratki opis katastrofalnog tlocrta stana u udžbeniku ‘Čudesni svijet tehnike’ za šesti razred tehničke kulture, piše Jutarnji list.

I uistinu, ovaj tlocrt prikazuje možda čudesni svijet, onaj stvarni teško.

U svakom slučaju, arhitekti su se radi ovog primjera digli na noge i pozvali autore na red.

– Djeca u školi, autoritetu znanja, dobivaju potpuno pogrešne informacije i vizije prostora, komentari su iz struke koja je nakladniku Školskoj knjizi i autorima udžbenika putem društvene mreže postavila niz pitanja o nevjerojatnom tlocrtu, među njima i – ‘Zašto projektante niste pitali kako se koriste kotne crte?’

Neki su arhitekti u komentarima bili još oštriji.

Izdvojeni članak

Sramotna lekcija u udžbeniku iz engleskog: Nije ni čudo što su svodnici i sponzoruše uzori mladima

– Ovo je tlocrt kuće koju je neki ‘pater familias’ smislio sam, sagradio sam ili uz pomoć kakvog lokalnog majstor pa nedavno legalizirao. I sve bi još bilo shvatljivo da ne stoji u udžbeniku, komentirao je jedan od arhitekata uključenih u raspravu za Jutarnji list.

Osude su stigle i od njegove kolegice, čije je dijete laički uvidjelo da je konfuzan raspored prostorija.

Pokazala sam tlocrtu djetetu od deset godina (4. razred) i prvi komentar je bio: ‘Ja bih veći denvni boravak i da se vidi televizor s kauča’, objasnila je arhitektica.

Ono što veseli nakon svega je okolnost da je kritike uočio i izdavač te najavio promptnu reakciju.

 – Zahvaljujemo još jednom što ste nam ukazali na nedostatak crteža i dali konstruktivne prijedloge za ispravak. Zahvaljujemo i drugima koji su se konstruktivno i argumentirano uključili u raspravu. Nakon vaših sugestija, primjedbi i komentara u uredništvu je odlučeno da se crtež zamijeni adekvatnijim već tijekom idućih nekoliko dana u našem digitalnom izdanju udžbenika, a prilikom sljedećeg tiska udžbenika sporni crtež će biti zamijenjen i u tiskanom izdanju, komentirali su iz Školske knjige.