Korupcija u hrvatskim školama: Veću ocjenu kod nastavnika kupuju i zlatom
U sklopu projekta Korupcija u školama Forum za slobodu odgoja proveo je istraživanje usmjereno na percepciju sitne korupcije i neetičnog ponašanja u Hrvatskoj. Rezultati su pokazali kako su u našim srednjim školama najzastupljeniji oblici neetičnog i koruptivnog ponašanja favoriziranje učenika, pritisci na nastavnike da daju veće ocjene, plaćanje ocjena skupocjenim darovima ili prebacivanje privatnih poslova na učenike.
Forum za slobodu odgoja proveo je istraživanje u sklopu projekta Korupcija u obrazovanju kojim su došli do spoznaje koji su najzastupljeniji oblici neetičnog ponašanja i korupcije u srednjim školama. Rezultate su predstavili na okruglom stolu na Visokom evanđeosko-teološkom učilištu u Osijeku, piše Glas Slavonije.
Pritisak za veću ocjenu, prebacivanje poslova ili favoriziranje učenika
Projekt Korupcija u školama financira Europska unija, a sufinancira Vlada RH. Cilj istoga jest pomoći školama u stvaranju obrazovanja za nultu toleranciju na korupciju.
Favoriziranje ili diskriminacija učenika, pritisak roditelja, učenika i drugih nastavnika na profesore da povise loše ocjene, prepisivanje i varanje na ispitima, prebacivanje administrativnih ili privatnih poslova s nastavnika na učenike pokazali su se kao najzastupljeniji oblici neetičnog ponašanja i korupcije u hrvatskim srednjim školama.
– Smatramo da je korupcija rasprostranjena u našem društvu, a korupcija u obrazovanju jedan je od njezinih najopasnijih oblika. Stoga kod učenika treba razvijati građanske i društvene kompetencije, prije svega odgovornost, integritet i drukčije shvaćanje svoje uloge u društvu. Mi smo to učinili ovim istraživanjem, zatim stručnim usavršavanjem nastavnika, kreativnim natječajem i ljetnom školom za učenike – izjavio je direktor razvoja i programa u Forumu za slobodu odgoja Mario Bajkuša.
Favoriziranje djece od osoba visokog statusa
Nastavnicima se ne poklanjaju ‘nevini’ darovi
Rezultate istraživanja usmjerenog na percepciju sitne korupcije i neetičnog ponašanja u Hrvatskoj predstavila je Lana Jurko iz Mreže centara za obrazovne politike. Prije svega istaknula je kako su istraživanje s partnerom Agencijom lokalne demokracije iz Osijeka proveli u četiri hrvatske županije, među kojima su se našle Osječko-baranjska i Grad Zagreb.
– Pokazalo se da koruptivnog i neetičnog ponašanja definitivno ima, i da se tako ponašaju svi: nastavnici, učenici, roditelji, čak i ravnatelji. Cijeli sustav tako funkcionira, nema sankcija za takvo ponašanje i mi odgajamo generacije koje će se jako dobro snalaziti u koruptivnom društvu, izjavila je Jurko.
Nastavila je kako je praksa darivanja nastavnika prilično česta u hrvatskim školama, a najčešće se darivaju na kraju školske godine. Naime, više od dvije trećine ravnatelja i polovica nastavnika koji su sudjelovali u istraživanju otkrili su kako su se osobno susreli s takvim slučajevima. Skoro 40 posto roditelja istaknulo je kako se ne radi o ‘nevinim’ darovima, što većina pomisli, nego se nastavnicima poklanja nakit ili zlato.