Pretraga

Kvalitetan odnos profesora i učenika smanjuje nasilje u školskim hodnicima

A- A+

Nasilje u školi ozbiljan je problem s kojim se suočavaju i razvijeniji obrazovni sustavi. Često se pretpostavlja kako je obiteljsko okruženje ključan uzrok problematičnog ponašanja djece. Zajedničko istraživanje britanskih, švicarskih i talijanskih znanstvenika pokazalo je kako na nasilno ponašanje učenika vrlo snažan utjecaj ima i njihov odnos s profesorima.

foto: Anton Mezulić| www.srednja.hr

Oduvijek je jasno da profesori uz roditelje i društvo igraju izuzetno važnu ulogu u razvoju djece. Međutim, zbog razvoja autoriteta odnos prema učenicima često se temelji na ocjenama, kaznama i ukorima. Novo istraživanje internacionalne skupine znanstvenika pokazalo je kako podrška profesora ima kvalitetniji utjecaj od sankcioniranja učenika.

Kvalitetan odnos profesora i učenika značajno poboljšava razvoj društveno prihvatljivog ponašanja mladih. Kroz kvalitetniji pristup đaci imaju manje problema s autoritetom, a važne promjene uočene su upravo kod nasilnog ponašanja.

Izdvojeni članak

Učenici savjetuju profesore za početak nastave: Budite i vi naši učenici

Bolji pristup u višim razredima osnovne poboljšat će ponašanje srednjoškolaca

Uzajamno poštovanje, autoritet utemeljen na kompetencijama i dobra komunikacija u razredu dugoročno utječe na učenike pa znanstvenici ističu kako ovakav pristup u višim razredima osnovne škole može smanjiti probleme u ponašanju tinejdžera.

Pozitivno školsko okruženje primjetno utječe na razvoj altruizma i suradnje među djecom, a ovo je istraživanje pokazalo kako je kvalitetan odnos profesora i učenika temelj za kvalitetnije ponašanje tinejdžera.

Izdvojeni članak

Ocijeni profesora: Strogog i pravednog Sumpora učenici smatraju ‘dušom od nastavnika’

Najvažnija je percepcija učenika

Zapravo je najvažnije kako taj odnos percipiraju sami učenici, odnosno što misle o svojim nastavnicima i što im se čini da nastavnici misle o njima.

Znanstvenici Sveučilišta u Cambridgeu, Švicarskog federalnog instituta za tehnologiju (ETH Zürich) i Sveučilišta u Torinu istraživanje su proveli u osam intervala kako bi proučili dugoročni utjecaj profesora na njihove učenike. U posljednjoj studiji ispitali su više od 1.000 učenika iz Züricha.

S obzirom na rezultate istraživanja, smatraju kako bi se profesore tijekom studija trebalo više učiti izgradnji zdravog odnosa u školi.