Pretraga

Lidija Kralj: S reformom bi svi učenici trebali imati priliku učiti informatiku

A- A+

U sklopu konferencije ‘Između slobode govora i govora mržnje – medijska pismenost u obrazovnom sustavu i društvu’ održala se radionica na temu  suočavanja s govorom mržnje i korištenja interneta u obrazovanju. Posjetili smo radionicu i porazgovarali s voditeljicom Lidijom Kralj.

Foto: Facebook Gong

Izdvojeni članak

Profesoricu Lidiju Kralj trebate pratiti na Facebooku i njezinom blogu

Jedan od glavnih ciljeva najavljene cjelovite kurikularne reforme je približiti institucionalno obrazovanje svakodnevnom životu i interesima učenika. Internet i novi mediji svakako su bitan dio svakodnevnog života mladih, njihovi primarni alati i osnovni izvori informacija. Razumijevanje i pravilo korištenje tih platformi, ali i izbjegavanje štetnih sadržaja koji se na njima nalaze trebali bi biti važan dio obrazovnog procesa.

Upravo se ovim temama bavila konferencija ‘Između slobode govora i govora mržnje – medijska pismenost u obrazovnom sustavu i društvu’ u organizaciji GOGNG-a i Kulturpunkta. Jučerašnju konferenciju u Novinarskom domu financijski su pomogli fond  ‘ Alumni Engagement Innovation’ , program ‘Centri znanja’ Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva te programa Europske unije  ‘Europa za građane’. 

Izdvojeni članak

Apsurd na Filozofskom: Informatika, fizika i kemija važniji od PiG-a

Uloga interneta u obrazovanju

U konkurenciji brojnih zanimljivih predavanja i radionica izabrali smo posjetiti radionicu ‘Govor mržnje na društvenim mrežama- prevencija kroz obrazovanje’ koju je vodila čitateljima srednje.hr poznata profesorica Lidije Kralj

Na radionici su sudjelovali nastavnici, srednjoškolski i sveučilišni profesori i učenici. Iako je naglasak radionice bio govoru mržnje na društvenim mrežama i ulozi obrazovnog sustava u zaštiti i suočavanju učenika s takvim sadržajem na internetu i društvenim mrežama, posebno je zanimljiva bila rasprava o ulozi modernih tehnologija u obrazovnom procesu i primjeni internetskih sadržaja u našim učionicama.

– Situacija je dosta šarolika. One škole koje su dobro opremljene koriste moderne tehnologije u nastavi, a gdje nema uvjeta ili dobre volje situacija nije baš vesela, komentirala je profesorica Kralj upotrebu modernih tehnologija u hrvatskim školama. 

Nova kurikularna reforma trebala bi donijeti pomake i na ovom polju.Tehnologija u obrazovanju je korisna, ali ipak ne može zamijeniti ulogu profesora. Kako navodi profesorica Kralj, one profesore koje tehnologija može zamijeniti, i treba zamijeniti.

– Nadam se da ćemo s kurikularnom reformom potaknuti promjene u tom smjeru. Recimo da će informatika postati obavezni predmet, da će svi učenici imati priliku učiti informatiku.Trenutno je situacija takva da je ona obvezna samo jednu od dvanaest godina koliko djeca provedu u obrazovnom sustavu. Nadam se da će promjene u tom smjeru potaknuti učitelje da prihvate malo drugačije metode koje aktivnije uključuju učenike bez obzira jeli to kroz tehnologiju ili ne.Tehnologiju treba na učinkovit i odgovoran način koristiti s učenicima, zaključila je Kralj.

Obrazovanje i govor mržnje

Prva tema radionice bio je govor mržnje na društvenim mrežama i uloga obrazovnog sustava u prevenciji i zaštiti učenika od takvih sadržaja. Učenici i profesori raspravljali su o tome kako se suočiti s neprimjerenim sadržajem i o tome koja je uloga profesora i nastavnog osoblja u životu učenika na internetu.

– Profesori svojim osobnom prisutnošću na internetu učenicima moraju prvenstveno davati dobar primjer. Moraju ukazivati na kvalitetne i pozitivne sadržaje i širiti vidike svojim učenicima. To mogu biti i zanimljivi sadržaji koji nisu usko vezani za nastavni program.

Prema profesorici Kralj, nastavnici i profesori djecu moraju zaštiti od negativnih sadržaja na internetu.

– Ne možemo im zabraniti da nešto iskušavaju, ali naša uloga kao odraslih i odgovornih osoba je da djecu zaštitimo od toga. Sve što mogu učiniti da djeca razmisle o svojim postupcima na internetu, da ih osnažim, da ako postanu žrtve internetskog nasilja da znaju da kome se mogu obratiti za pomoć, da se ne uvale u nezgodne situacije, kao profesor, moram učiniti, objasnila je.